ENOUGH!!

Nu räcker det.. Vad har ni med mig och min häst att göra? Seriöst, jag förstår inte!?
När jag fråga er mina läsare på bloggen om råd om jag skulle starta LB eller inte så var det många positiva till det och några negativa. Vissa personer kunde säga det på ett NORMALT och trevligt sätt, medans andra lite mindra mogna tyckte jag var dum i huvudet. Fine, jag sket i det och startade en LB för att JAG kände att vi skulle fixa det. Jag har inte tänkt starta LA nästa tävling och sedan hoppa MSVB så fort jag kvalat in.. längre än så borde ni kunna tänka!
Jag startade LB för att jag själv tycker att för OSS är det inga problem. Hade jag haft en annan ponny med andra förutsättningar kankse jag hade startat LC eller något helt annat. Men nu tog jag förutsättningarna för MIG & CHUCK! Inte för DIG och din ponny/häst!

Sen avtog stormen och alla läsare var glada och nöjda fram tills idag! Jag skrev mitt resultat och SÅKLART fick jag två kommentarer(än så länge) om att jag skulle tänka lite mer, att vi inte är redo för LB osv osv.. Skrev jag inte nyss i texten att jag tyckte det gick superbra? Grunden satt klockrent och han hoppade som en gud!
Under dagen funderade jag LÄNGE på om jag verkligen skulle hoppa omhoppningen då dom höjde några hinder och jag var där för att hoppa LB inte högre. Efter grunden sa jag flera gånger att jag skulle skita i omhoppningen pga att jag var så fruktansvärt trött och inte ens hade gått omhoppningen. Alltså jag kunde den knappt, och tror ni inte att jag var trött, fråga min mamma eller min kompis Emma. I alla fall var det inte så långt emellan så valde att starta i alla fall. Det var 6 hinder i omhoppningen och redan på andra hindret glömde jag banan så jag kom HELT fel på hindret och han hade absolut inte kunnat hoppa utan att riva om ens det. Jag gjorde en halt senare pga att han blev stark och jag ser dessa tävlingar mer som träning. Sedan var jag helt slut både i skallen och konditionen vilket ledde till usel ridning av mig, och kom helt fel på ett hinder till som gav ett stopp.

Visst det låter inte som att JAG var redo för den klassen, men hade jag bara haft koll på banan hade vi lugnt kunnat komma felfria. Och filmen på grunden kommer läggas upp snart och visst att det finns mycket att träna på men jag tycker det gick superbra och en sån känsla och den rundan hade jag absolut INTE fått om vi INTE var redo..

Dessutom hatar jag att visa denna sidan av mig på bloggen, men ibland börjar mitt huvudt brinna och då bara måste jag. Dessutom har dessa personer INGA mejladresser tydligen, eller bara för fega för att stå för sin åsikt så får helt enkelt gå denna vägen. 
Jag delar med mig av mitt liv till er, om ni har något att tillägga kan ni även dela med er av erat liv till mig!
Alla får tycka vad ni vill, tyck att jag förstör min ponny. MEN det är ändå jag och mina tränare och min ponny som vet bäst va? ;) Jag tror i alal fall det! Så nästa gång har jag ett tips till er, håll käften!

Tack för mig!



Måste bara tillägga att hade jag känt att fan det här gick åt skogen och att jag kanske inte skulle tagit LB då hade jag ju skrivit det och inte att det gick superbra! Det är ju ändå JAG som KÄNNER hur det går.
Kan även erkänna att innan jag gick in på banan kände jag att jag kanske inte skulle tagit LB ändån, men när jag kom ut på andra sidan så visste jag att vi verkligen var redo för det!
Dock så kanske jag inte skulle hoppat omhoppningen, eftersom jag inte kunde banan!

Kommentarer
Postat av: Julia

Stod inne på banan och flaggade när du red, kan inte säga annat än att det verkligen såg superbra ut, ingen som såg er kunde tro att det var er första L:B! Stod och snackade lite med några andra funktionärer under/efter din ritt och det var minst hälften av funktionärerna som sa "gud vilken fin ponny", "vilken enorm kapacitet" osv. Jag tror inte att det var någon av dom som läser din blogg, utan de sa det bara efter att ha sett L:B-rundan. Sjukt bra ridit! Att ni inte gick nolla i omhoppningen, det kan hända varesig man har haft ponnyn i 3

2012-03-19 @ 16:55:44
URL: http://juliaochnicole.blogg.se/
Postat av: Julia

.. 3 år eller drygt ett halvår.

De som slänger iväg skitkommentarer är säkert galet avundsjuka på dig och din fina ponny! ;)

2012-03-19 @ 16:57:24
URL: http://juliaochnicole.blogg.se/
Postat av: emmahellgrenn

HAHA, trötta var vi...



Ni hoppade LB as bra, ni hoppade banan bäst av alla jag såg, det va lungt du red as bra och han hoppade as fint det kunde fan inte bli bättre så ni va verkligen redo .. så folk som kommentera anonymt kan ta sig i röven & skaffa sig namn och ett liv! hade tävlingen inte varit så jävla seg hade ni satt en nolla i omhoppningen oxå!, pusspådig <3



har redigerat massa bilder på er oxå säg till så skickar jag dom .. :*

2012-03-19 @ 17:02:56
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/
Postat av: emmahellgrenn

sv: hihi, näe det har jag inte men ge mig den så skickar jag dom :D



lagt upp tre bilder på bloggen också!

2012-03-19 @ 17:17:25
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/
Postat av: Tova & Lina ♥

Älskar din häst, sååå snygg är han!!

2012-03-19 @ 17:46:31
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Elin

Vänta lite Carro.......... DET STINKER avundsjuka på lång väg ifrån vissa bloggläsare!!



du vet ju att du och Chuck äger, så lyssna inte på någon annan. Bara du kan avgöra om det känns bra eller inte att starta just den där klassen. Det är bara ett så typiskt tjejbeteénde. Går det dåligt så finns de där och stöttar. När det går bra så går de runt och snackar om en och försöker platta till en.



Skrattretande, kör ditt race Carro! :)

2012-03-19 @ 19:05:14
URL: http://elevating.blogg.se/
Postat av: Maja & Ylva

Som sagt, det är bara avundsjuka!

2012-03-19 @ 21:04:59
URL: http://java.blogg.se/
Postat av: Julia

Det är inte klokt vad folk kan vara avundsjuka ibland asså, låt inte dom hindra dig utan gör det som du tycker känns rätt och skit i dem, jag tror på er, dig och Chuck! :)

2012-03-19 @ 21:25:37
Postat av: Johanna Grant

En LB kan många ponnyer hoppa utan problem och en av de hästarna är Chuck. Sedan att ni inte känner varandra till 100% än är ju inte hela världen. När du sätter ribban lite högre som du kanske gör när du hoppar LB så ser du ju vad du gör bra och vad du behöver träna extra på. SKIT i vad andra säger, lita på dig själv och ditt omdöme. Du vet hur han känns, hur ni känns och hur du ska rida honom. Tyckte inte du gjorde ngt fel i att hoppa LB för ni är redo för det. Du ser ju själv hur bra det gick i grunden och du vet varför det gick som det gick i omhoppningen. Huvudsaken är att du vet det och att du tror på det, för då spelar inte alla andras ord någon roll. U go girl!

2012-03-19 @ 22:20:45
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Mathilda

Jag tävlade själv mot dig och du red super och han hoppade jätte fint. Du skulle kunna gå in och hoppa en LA bana men du väntar med det och hoppat en LB han tycker inte det är svårt! Du rider super Carro, han är super fin! Skit i vad alla säger lyssna på ditt hjärta;)

2012-03-19 @ 23:28:08
URL: http://hoppryttarn.debote.se
Postat av: Amanda

omg va jag hatar människor ibland... -.- vad hände med att ha hyffs och visa respekt? försvann det när internet kom eller vad hände egentligen?!

Lyssna inte på vad andra säger, människor är korkade :(

2012-03-20 @ 10:32:26
URL: http://amandahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0