Tävlingsplanering

Sitter och smider planer för resten av 2012. Har kollat en del på TDB på olika tävlingar och började tänka lite. Nu känns det som att jag bara åker till Udden när jag ska tävla, åker dit typ varannan tävling och dom andra är lite utspritt i typ Nybro, Kalmar, Öland osv. Men jag vill komma ut så att han får se MÅNGA olika ställen och mycket olika hinder.
Så efter helgen då jag ska hoppa LB och LA i Kalmar så har jag tänkt försöka välja olika ställen istället för bara samma ställen hela tiden.
Jag har inte tänkt åka i transport 4 timmar bara för att tävla men kan lugnt tänka mig, 1-2 timmar bort. Jag vill ut och visa honom så mycket som möjligt om jag ska komma framåt just nu känner jag. Men typ, mot växjö osv tror jag skulle bli bra.

Tror att jag ska starta Börjes cup en eller två dagar och sen även superhelgen på Udden(a) en eller två dagar. Sen får jag se resten av tävlingarna som kommer under hösten. Jag kommer i alla fall fortsätta ligga på LB/LA, kommer hoppa LB och satsa och LAn kommer jag bara försöka rida nolla i. Så att jag förshoppningsvis i slutet av året kan starta MSV.


Hur lägger ni upp era tävlingar? Nära och enkelt, eller lång ifrån? 
Vad tävlar du för klasser?

Kommentarer
Postat av: Li

Jag åker till så många olika ställen som möjligt för att min foderponny är väldigt orutinerad (debuterade ute i vår, aldrig varit ute ALLS innan). Men vi bor i Stockholm och har därför ganska stora valmöjligheter, så vi åker väl som längst i 1,5 h. Men vi åker heltenkelt dit vi känner för och där klasserna passar oss :) Vi har hittills bara varit ute bed. A klasser men ska nu börja rida A:0 + A:0.Vi tävlar LD & LD+5 och ska förhoppningsvis snart starta LC :)

2012-06-03 @ 23:22:54
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag har jättemycket tävlingar nära så åker aldrig till något ställe som tar över en timme att åka om det inte är något speciellt. Jag tävlar just ni LA med ska debutera i MSVB nu :)

2012-06-04 @ 06:56:33
URL: http://lovisaas.blogg.se/
Postat av: Wilma

Rider LA på min 6 åring och vi måste åka minst 4-5 timmar för att åka på de nationella, 1 timmes resa förekommer väl kanske en gång per år haha!

2012-06-04 @ 07:12:39
URL: http://wkequestrian.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tävlar dressyr och finns inte så många lokala/regionala sånna så då får man ofta åka ett par timmar. Bor i Kalmar län jag med :)

2012-06-04 @ 07:27:02
Postat av: Liza

var ett par år sen jag tävlade nu, men då åkte vi väl max 2 timmar typ. kändes lite onödigt att åka längre för att bara hoppa lite lokalt ;)

vill tipsa dig om eriksmåla, men du kanske har vart där ?!, annars är det ett bra ställe att tävla på. och lenhovda också :)

2012-06-04 @ 08:32:21
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com
Postat av: Wilma

Just nu är min ponny under igångsättning, men annars så blir det ganska mycket tävlingar en period och ibland är det inga alls på ett tag.. Tävlar mest dressyr och då finns det inte så många tävlingar så då kan man få åka en bit ibland. Innan han blev skadad förra året red vi LA dressyr, sen gick vi ner till LB :)Men sen fick han tillbaka sin skada iår.

2012-06-04 @ 08:51:35
URL: http://wlundberg.blogg.se/
Postat av: Josefine

jag rider i ridskolans tävlingsgrupp på ridskoleponny och har ganska nyss börjat tävlar så tävlar jag LD hopping och vill snart starta LC. I dressyren tävlar jag bara lite på kul, låga klasser :)

2012-06-04 @ 10:43:03
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tävlar i nuläget lokalt & regionalt upp till LB, bor i Skåne. Längsta jag åkt till tävling är 2 timmar, finns så sjukt mycket olika tävlingsplatser så det är bara att välja haha ;). Tänker mycket på underlaget när jag anmäler mig och tävlar hellre på bra underlag än en tävlingsplats jag inte varit på innan men med sämre underlag (hästen var skadad i vintras och har lättare att dra upp skadan på dåligt underlag nämligen).

2012-06-04 @ 11:41:33
URL: http://lisaochmrjingles.blogg.se/
Postat av: Julia Gustavsson

Jag tävlar för det mesta i närheten. Bor i Skåne och här finns i stort sett tävlingsplatser i varenda liten håla/by du kan hitta. ;) Just nu tävlar jag regional LB och LA och tänker precis som du ligga kvar och nöta på den nivån hela sommaren. Även jag har planer att starta MSV till hösten/vintern, men tänker självklart känna mig helt och hållet redo för det när jag ska.

2012-06-04 @ 16:33:23
URL: http://juliastorm.blogg.se/
Postat av: Filippa

TävLAR lc&lb på min förra ponny&vi var såhäär nära på att hoppa en La. Dock kom det en sjukdom till min ridskola och usch, jag hatar det! Men nu har jag en ny polle D-ponny vid namn Areno, vi har inte börjat tävla än men vi siktar uppåt på MSVB hoppning! :)

2012-06-04 @ 20:27:59
URL: http://Ponnyfreaket.devote.se
Postat av: Malin

Jag bor i Gbg så det finns en hel del ganska nära men ofta åker vi ner mot Halland också. 1-2 kan jag absolut tänka mig att åka för att tävla. :) Jag fick min nya häst för 3 månader sedan så vi har hittills bara startat 3 gånger och då har det varit LD+5 och LC. Men målet är nog LA/MSV, nån gång i framtiden. ;)

2012-06-05 @ 09:47:16
URL: http://tennisryttarna.blogg.se/
Postat av: jennifer

Jag har en unghäst och med han åker vi inte så långt för att mamma är orolig att något ska hända på vägen iaf han får för sig att börja bråka så det bli de närmsta tävlingarna som går att hitta! :)



den 25 augusti (tror jag?) är det regional hopptävling i braås(ligger utanför växjö) tycker du kan åka dit (a)

2012-06-06 @ 11:49:15
URL: http://jennifersandbergg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0