Fail film

Ni behöver inte klaga på att jag drar honom i munnen någon gång, han gjorde fel och jag var tvunen att vara riktigt bestämd. Ifall ni tänker klanka ner på mig kan ni lika gärna skita i att kolla!

Vid 2:13 ungefär är det slowmotion för att ni skulle se att han skakar.. Men det är så svårt att se på filmen då den inte är speciellt bra. Men han är så rädd för mattan att han skakar så om ni kollar NOGA på frambenen ser ni lite..

Och på det första hindret som är en svart oxer kan jag säga att det är vattenmatta under eftersom ni inte ser det ;)

Om jag får kommentarer om att jag inte kan rida osv så tar jag bort klippet direkt. Då skulle ni sett för några månader sedan, det är i alla fall stor skillnad.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Oj, vad duktig du är som sitter kvar! Han ser inte så lätt ut precis, men det är bra som du gör att ge honom mycket beröm när han är duktig så att han fattar det :D

2012-06-01 @ 20:42:06
Postat av: Evelina

Hahaha helt underbar video :) kan inte sluta skratta när han sprattlar i luften som om han ska simma :D jättebra ridit tycker jag o otroligt starkt av dig att inte flyga av för var ju minst sagt tvärnit , nästan slide-stop..

2012-06-01 @ 20:50:31
Postat av: Emma

jag tycker du är jätte duktig på att rida, inget fel med det du gör eftersom att han är töntig.

förstår att du blir frustrerad från att det går bra alla gånger till att han gör sådär.



tycker du inte ska få några dåliga kommentarer om hur chuck hoppar eller att du faller fram, ja vafan som helst.

ni båda är sjukt duktiga och jag kan bara säga att jag är avundsjuk på dig och din ponny!:)

2012-06-01 @ 20:53:27
Postat av: Jannike

Vaddå inte kan rida, jag skulle vilja se dom sitta kvar ;) Du trillade minsann inte av, fast det såg ut som det ett par gånger...



Har du sett såna där roliga klipp med hundar som simmar om någon håller dom över lite vatten? Chuck påminner om en sån hund, haha! Söt är han i alla fall!

2012-06-01 @ 21:02:05
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: tanja

haha äkta ''i believe i can fly'' moment i slutet ;) men satan va bra du är på att sitta kvar!

2012-06-01 @ 21:17:37
URL: http://rocketeer.devote.se
Postat av: Rode

Tycker det är starkt av dig att du vågar lägga upp sådana här filmer och visa att det inte alltid går bra. För det gör det ju inte,för någon. Hoppas jag lyckas se er i verkligheten någon gång, vore grymt kul:)

2012-06-01 @ 21:27:48
URL: http://coriniz.blogg.se/
Postat av: Jennie Börs - Newforestponnyer

Du måste verkligen ha en grymt bra balans, imponerad! :) Vet själv hur svårt det är att sitta kvar i sånna där snabba vändningar med fart dessutom, min ponny gör lika dant.

2012-06-01 @ 21:43:41
URL: http://newforestponnyer.blogg.se/
Postat av: Sofia

CRED till dig som sitter kvar!!! Shit, vi borde ha dig och din balans i voltigen någon gång, haha ;)

2012-06-01 @ 22:06:09
Postat av: Johanna

Jag beundrar dig Caroline, för att du verkligen sitter kvar!! Sedan älskar jag kämparglöden som du har, att du aldrig ger upp. Jag har haft exakt samma typ av ponny som du, och jag vet hur frustrationen är.. Men det är bara att behålla lugnet, försöka iallafall! ;)



Cred

2012-06-01 @ 22:20:28
Postat av: Carolin

I det förra stallet jag stog i så var de en häst som var lika rädd för vattenmatta som chuck. Vi fick då tips om tränare att lägga en vattenmatta i hagen, utfodra precis vid den så hästen blev trygg med att ha den i sin närhet. Sedan flyttades den nämre och nämre grinden och till slut låg den i grindhållet. Då fick hästen alternativ att antingen hoppa eller gå över den. Hoppade mest i början och sedan gick han rakt över den. Stannade aldrig mer på vatten efter det :)

visst de tog ca 6 månader allt som allt men de var de verkligen värt. Speciellt när man vill klättra i klasserna.



Ett tips bara :)

2012-06-02 @ 08:57:04
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se/
Postat av: Alexandra Jeppsson

Asså jag bara älskar hans ben, såg ut som han försökte simma över! Haha, söte Chuck!

Tänkte bara fråga, det hjälper inte att rida över vattenmatta varje dag du rider? :)

2012-06-02 @ 13:51:46
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: Malou Kastman

wow, man ser ju verkligen att han är helt livrädd för vattenmattor! :O haha! men det ska ni säkert komma över, träna träna träna! jag tror på er! :D

2012-06-02 @ 14:19:09
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: Tova Öman

Du är jätteduktig! Inte många som sitter kvar som du gör :)

2012-06-02 @ 21:43:50
URL: http://tovaoman.blogg.se/
Postat av: mikaela fungdal

gud vad du är duktig. ser lite upp till dig!! när det är som mörkast så kollar man bara din blogg sen så blir det bara bättre :D

2012-06-03 @ 14:57:15
Postat av: Malin

Haha dog lite när han hoppade över vattenmatten, herrejäklar vad roligt det ser ut, haha! Frambenen in my <3

2012-06-03 @ 19:35:02
URL: http://tennisryttarna.blogg.se/
Postat av: Alvida

Stod där i bakgrunden och kollade. Du kan verkligen rida Carro!

Kanonbra jobbat! :)

2012-06-04 @ 15:32:51
URL: http://alvidaochalice.blogg.se/
Postat av: Olivia

Om någon kommenterar att du rider dåligt blir jag fan sur,du rider sjukt bra och de är modigt att lägga ut sånna här filmer för de går dåligt för alla :)!

2012-06-05 @ 14:10:31
URL: http://everythinghorzes.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tycker du rider honom helt rätt!! :D och snyggt hopp på våghindret i slutet! ;)

Svar: Tack :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-07-09 @ 14:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0