Tävlingsresultat 20/7

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag väljer nog gråta för det var precis det jag gjorde idag.

LC:
Jag valde att hoppa lc för att vi skulle gå ner och känna att det var riktigt lekande enkelt någon gång. Men jag vet ärligt talat inte vad som hände.. På hinder som han bokstavligen skulle kunna hoppa stillastående taggar han upp som satan och tar sats som om det var 140.. Jag gjorde precis som jag bestämde, lät honom sköta jobbet, satt och väntade in hinderna. Men det resulterade bara i att vi kom helt fel och han hoppade meter innan. Jag höll dessutom på att flyga av efter första hindret då han drog sig ut mot utgången när vi skulle åt andra hållet. Jag sa likadant efter börjes, men så här mycket har jag ALDRIG skämts i hela mitt liv, det var det värsta jag gjort, finns lixom inga ord för hur dåligt det gick.
Så där gick min gräns, när han flippar ut så som han gjorde på en LC då kokade det över. Jag gick ut och bara några meter bort brast det, grät typ floder. Ibland vet jag inte vad jag ska göra, öka, minska, vänta, ge eftergift, hålla emot, övertempo, undertempo. Ingenting duger för honom. Han är så känslig så jag får panik vissa stunder. Denna gången tog jag det inte med en nypa salt som alla andra gånger. Det var en LC!! 
Gick i alla fall runt dubbelnolla..

LB: Way much better! Vad hände här?
Regnet öste ner lite innan så jag var blöt intil BHn och trosorna, det var verkligen SKYfall så när jag stod där mitt ute på stallplanen så rörde C inte en fena, han var livrädd stackarn, stod och skakade och vägrade flytta på sig. Så där stod vi i ösregnet och väntade på att det skulle gå över. Sen kunde man inte rida eller hoppa fram någonstans för framridningen var på gräs=snorhalt och framhoppningen var mer en sjö än sand. Så när man kom in på banan fick man hoppa fram på hinder nummer 1 & 2 och sen fick man starta. Jag trodde verkligen att det skulle gå åt helvete, men tvärtom! Han var superfin, hoppade jättebra, lyssnade och väntade. Fick dock ett stopp på uthoppet i kombinationen då jag hade fått för mig att den var trång och tog tillbaka, men den var snarare lång så hade nästan behövt länga istället. Men allt annat skötte han super och stoppet var helt mitt fel. ÄNGEL!
foto: ALMA
Filmer kommer i slutet av helgen

Kommentarer
Postat av: Maja

Sv: de gick ju bra för dig också med tanke på förutsättningarna som SÖG för er! Stackare. Glad att mina klasser gick på gräs faktiskt ;) nej de gör jag inte men lycka till du! :D

2012-07-20 @ 23:49:43
URL: http://Retardriders.blogg.se
Postat av: Siri

Tråkigt.. Men skönt att det kändes bättre sen! Måste bara säga att han var sjuuuukt snygg i schabraket och med tretornen till var det som pricken över iet;)

2012-07-21 @ 00:21:21
URL: http://www.sirieinarsson.blogg.se
Postat av: Johanna

Du har verkligen inget att skämmas för! Det såg fint ut i LC:n även om jag kan först att det inte kändes så. Ni är sjukt snygga tsm, man ser direkt att ni är ett stjärnekipage. Jag stod och hoppades att ni inte skulle slå min tid bara, hade ni snävat av lite hade ni säkert vunnit. Haha, jag stig tom och tänkte: varför rider hon så snyggt för? Va inte så hård mot dig själv bara, utan nederlag, ingen framgång, right?

Svar: Nej nu blir jag glad igen! Inte för att jag någonsin kommer tycka om den rundan då det var det värsta jag gjort men jag blir så sjukt glad när ni peppar upp mig igen. Jag vet att alla har dåliga dagar och den rundan var en dålig så vad har jag egentligen att skämmas över? Men tack tack tack för att du peppar mig så, :')
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-07-21 @ 06:40:51
Postat av: Felicia

Det var bara en otursdag! Jag lovar att det går bättre nu :) Håller tummarna!

2012-07-21 @ 08:27:26
Postat av: Sofie

Det såg säkert bättre ut än det kändes! Förresten var han gryyymt snygg i schabraket!! :D

2012-07-21 @ 09:05:36
URL: http://www.loewen.blogg.se
Postat av: Rode

Det är okej att bryta ihop ibland, det är ju mänskligt eller hur? Starkt att sedan gå in i L:Bn i alla fall och försöka igen. Ge aldrig upp! Ni ÄR fina tillsammans och även fast ni är inne i en bergodalbana just nu så kommer det bli bra:) Tror på er och håller tummarna.

2012-07-21 @ 10:19:14
URL: http://coriniz.blogg.se
Postat av: Alma

Vad roligt att det gick bättre sen! :)

2012-07-21 @ 10:50:06
URL: http://barbacka.blogg.se
Postat av: Elin

Vad skönt att du fick en bra runda i alla fall!:) Ibland spelar det ju ingen roll ifall resultatet blir jättebra, för känslan kanske är hemsk, och då blir man ju inte glad. Skönt att det avslutade bra i alla fall, grattis till det!:D

2012-07-21 @ 11:25:51
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Malin

Din Chuck är så himlans snygg :D. Längtar att se er litet senare vad ni kan åstadkomma ihop :D. han var supersnygg i orange med :D.

2012-07-21 @ 12:16:10
URL: http://tjernstrom.se
Postat av: Felicia Lagerkvist

Ni ser helt Amazing ut tillsamman. Ärligt talat!
Ni passar verkligen jätte bra ihop.
Och damnit vad snygg han är i det där schabraket och håller med förgående talar med tretorn stövlarna till så är det pricken över i:et! Skit snyggt!

Förstår att du är sur för en dålig runda(som du säger) Men alla har vi dåliga dagar (tyvärr) och det kan ju inte alltid gå bra, man får åka hem. Smälta känslan, fundera över vad som var bra och vad som var dåligt.
Du satt ju och funderade över övertempo, för sakta osv?
har lite tips om du vill ta emot dem då?:)

För det första.
-Åk hem, smält känslorna, andas, ta det lugnt.
-Tänk efter, dagen efter. Inte samma dag som det gått dålig för oftast är allting sämst då hehe(vet hur man känner sig, been there done that) helt enkelt.
Man är sur om det gått dålig.
-Kolla på filmerna om ni filmat, MÅNGA gånger, tänk tillbaka i känslan när du var där och hoppade. Känn känslan igen. vad gjorde jag för fel? Skulle jag kanske tryckt med benen och valt avståndet själv? eller ja vad du nu tycker liksom.
-Skriv nackdelarna men glöm absolut inte fördelarna det är också viktigt.
-vad gjorde jag/hur red jag när han gick som bäst. Tänkt tillbaka här med. och träna på att rida på samma sätt:)

Jag brukar tänka så. men gör ingen större utvärdering samma dag om det verkligen inte behövs då;) För man är ofta frustrerad och känsligare än om man fått sova och lugna ner sig:)

Håller på med ett inlägg om tävlingsnerverna inna och efter/mellan tävlingar. kanske läsvärt?:)

(ta mig inte på fel sätt) tävlingsnerver har vi alla eller hur?=)

Mycket fin blogg!!

2012-07-21 @ 13:21:27
URL: http://www.eqous.blogg.se
Postat av: Stina

Snygg blogg! :))

Hjälp mig! :)
http://magnussonstina.devote.se/blogs/20978305/hjaelp.htm

2012-07-21 @ 13:34:24
URL: http://MagnussonStina.devote.se
Postat av: Mikaela

kul att ni avslutade bra iallfall :)<3

2012-07-21 @ 13:49:54
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Frida

CARRO VILKET JOBB DU GJORT!!! nolla i L:A, idag, underbart! jag har följt dig hur länge som helst och när i satte den nollan, jag började nästan gråta!!! Även fast jag inte känner dig så är jag grymt glad för din skull! Följer dig på equipe varje gång du tävlar! Grattis carro, grymt duktig är du! Lycka till i fortsättningen! Imponerad av er, ni kommer att komma långt. Kramar från Frida!

2012-07-21 @ 17:04:42
Postat av: Henny - blogg om livet med hästar på nybyggd gård!

Alla har vi dåliga dagar, och jag håller med dig.. Ibland vet man inte vad som är bäst att göra i den ena eller andra situationen... Gör vad som krävs och sen är det bara att köra vidare på det =)

2012-07-21 @ 18:53:00
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/
Postat av: Li

Gud vilken fin bild! Det såg säkert bättre ut än vad det kändes, det brukar vara så för mig tills jag har sett film på ritten och undrar varför jag blev så himla besviken? Ni är jättefina ihop!

2012-07-21 @ 19:37:18
URL: http://linester.blogg.se
Postat av: Malin

Synd att det inte gick så bra i första klassen. Men kul att det kändes bättre i andra klassen :)

2012-07-21 @ 19:43:28
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: isabella

Asså gud vad snygg han ä i orange! Ska nog oxå köpa mig n skräck jag kan ha orangea schabrak;)

2012-07-23 @ 11:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0