Sömntuta

Seriöst, vem sover så mycket som jag gör? Jag sover fram till typ ett varje dag och går och lägger mig runt 12-1 på natten, så alltså sover jag runt typ 12 timmar, är inte det mycket?
Okej det kanske inte blir 12 timmar sammanlagt då jag gick upp vid 6 för att fodra hästarna, sen red jag och var hemma runt halv 8-8 igen. Då la jag mig i sängen och somnade, haha!

Och så gör jag som i förrgår, vaknar lagom till lunch och lunchfodringen. Så nu ska jag äta lunch sen ska vi till stallet och fodra hästarna och jag tror jag stannar så ska jag rida pass nummer två som är hoppning. Det blir små låga lydnadshinder, studs, serier och lite olika övningar. Han ska rinna av svett efter passet, och då ska han få gå in och käka mat! Han har det bra den pollen.
UPDATE:
Rider ikväll!

En sak jag faktiskt blivit riktigt noggrann med nu är att skölja av benen med kallt vatten efter ett tufft pass, jag gör det i princip efter varje pass, kanske inte skritt pass men annars alltid. Och nu på sommaren brukar jag även svampa av honom med varmt vatten över ryggen och där han varit svettig. Har även försökt komma ihåg att stretcha frambenen, ryggen och halsen. Bakbenen kan vi glömma, han får panik.. Hur gör ni efter att ni har ridit ett jobbigt pass?

Nej ska få saker gjort också, inte bara sitta här!
Bara för att jag sa att mina tyglar aldrig glappade över sprången ;) foto: emmahellgrenn.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Becka

Never say never...;)

2012-07-15 @ 13:55:25
Postat av: Elin

Gör du det i kylande effekt? Man måste ju typ kyla i 30 min om det ska ge någon verkan för ansträngningen om man står med slang, det orkar jag inte göra om inte hästen är t ex sjuk och det måste göras. :) Har inte så stor erfarenhet av kylbalsam heller, det har nog aldrig riktigt behövts. Men det är ju aldrig fel att göra det i förebyggande syfte :)

2012-07-15 @ 14:18:43
URL: http://ryttargladje.blogg.se
Postat av: Elin

sv: Ja precis, det är självklart en annan femma med fullfjädrad tävlingshäst som Chuck! :) Hoppas ni är i topptrimm till AW lägret, ska bli kul att se uppdatering därifrån.

Tack så mycket, tycker din blogg också är fin! :)

Ja 30 min annars ger det ingen verkan om man ska kyla bort ansträngningen, men jag tror absolut att 10 minuter gör det skönt för honom, och att det hjälper något :)

2012-07-15 @ 15:11:58
URL: http://ryttargladje.blogg.se
Postat av: Hanna :)

Jag stretchar också min häst, men bara tre dagar i veckan. Om man stretchar varje dag i så töjer man ut hästens leder och gör den stel :)

2012-07-15 @ 15:28:01
Postat av: Amanda

Eh, min naturkunskaps lärare sa att tonåringar ska sova i 9-12 timmar så det är nog lugnt ;)

Efter något extra hårt pass så brukar jag spola/svampa benen med kallt vatten, inte något mer avancerat än så ;)

2012-07-15 @ 20:34:59
URL: http://amandahed.blogg.se
Postat av: lisa

Ja, 500 kronor för ett par handtag liksom.. Men somsagt, jag tror det är en rätt skön känsla att rida i dom faktiskt. Hoppas inte att man blir helt arbetsskadad sen och inte kan rida utan för det är ju inte heller bra! Om våra hästar bara visste hur mycket pengar vi lägger ut på dom.. iof så får vi ju skylla oss själva! haha ^^

2012-07-15 @ 20:48:51
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: AMANDA BLOMKVIST & SID

Fin blogg :D

MVH Amanda

2012-07-15 @ 21:22:10
URL: http://amandaponnygalopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0