Chuck - dagens ridpass nummer 2

Hoppning stod på schemat, det blev inte några serier eller lydnadsbanor utan bara en studs på långsidan. Hade tagit halva natten att bygga fram och bort ungefär lika mycket till. Men 5 saxar blev det, alltså 5 studs.
Han var seg som sirap när jag red fram och gjorda därför många snabbstarts övergångar från skritt till galopp så att han fattade vad jag ville. Travade inte fram så jätte länge, gjorde lite volter, serpentiner runt hinderna i båda varven sen tog vi galoppen. Bytte lite över en bom innan han fick skritta sen började vi hoppa studsen.

Jag har hoppat några enstaka studs hos Mats någon gång, men aldrig annars så visste inte riktigt hur långt jag skulle ha emellan. Tog 3,1 m som är till för d-ponnyer och det var ganksa lagom för honom. Jag hade kunnat korta mer men då had jag nog åkt i backen mer än den gången jag gjorde det. Så vi börjar där nu i alla fall.

Började med 2 hinder, sen la jag på 3 och han rullade på superfint, stack inte iväg alls. Han var på och pigg men även om jag höll in han så hade vi en bra rytm. Inget studs på stället och ingen kasta sig iväg. Sen la vi på så det blev 4 och då small det.
Jag vet inte alls vad han gjorde, han stannade upp efter första och bestämde sig sedan för att hoppa i alla fall, så tvärnit först och jag flög lite framåt och tappade balansen, sen hoppade han upp direkt stillastående och jag hade ingen chans att sitta kvar så åkte av och fick bommen rakt i ansiktet, andra bommen flög över mig och landade på min höft typ, sen tror jag han typ klev på den bommen, eller om det var mig han klev på. Samtidigt som han förstatte framåt och min arm hade på något sätt fastnat i tygeln så blev en aning mörbultad.

Efter det började han kicka som satan och testa mig och då rann det över, jag sa till honom på skapen och efter det var han jättefin. Hoppade 5 studsen i slutet och han gjorde det utan problem. Travade av och sen gick mamma med honom länge när jag plockade in alla hinder.
vill ni se film?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jaa! :)

2012-07-16 @ 00:34:13
Postat av: majaa

absolut :D !

2012-07-16 @ 01:24:26
URL: http://majaaenglund.blogg.se
Postat av: Majja

Sv: Har snart tröttnat helt! Blir så himla ledsen och sur när folk gör så...

Åhåhååå, vadå för nåt? :D

2012-07-16 @ 01:35:08
URL: http://Batmanbergdahl.blogg.se
Postat av: Hanna Kaisto

Film! :D

2012-07-16 @ 01:57:44
URL: http://hannakaizto.blogg.se
Postat av: Felicia

Aaaj!! Snälla film :)

2012-07-16 @ 10:24:59
Postat av: Caroline

Film vore kul! :)

2012-07-16 @ 10:27:49
URL: http://www.ponnitjejens.blogg.se
Postat av: Ebba

Ja :D

2012-07-16 @ 10:51:10
URL: http://orksryttarna.blogg.se
Postat av: Becka

Movietime!

2012-07-16 @ 11:17:07
Postat av: Elin - En hästblogg med en otrolig sköthäst

Film! ;D

Det låter inte kul att få bommen i ansiktet, hur gick det? :(

2012-07-16 @ 13:22:21
URL: http://lizzylover.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0