Chuck - dagens ridpass nummer 1

Sådär, nu är jag hemma, nyduschas och klar. Åkte till stallet vid halv 7 och fodrade, Chuck fick sin mat inne medans alla andra fick det ute, släppte ut hästarna osv. Sen åt jag upp min frukost(1 macka) och borstade C. Så vid halv 8 ungefär var jag färdig att börja rida. 

Dressyr stod på schemat och det regnade ute så red inne. Red ungefär en timme, tog först skritt, trav och galopp i ett friskt tempo, bara så att han vaknade till och tog en bra kontakt i bettet. Efter det skritt paus och sen la jag ca 20 minuter fokus på skritten och traven. Han var väldigt käftig till en början, ville inte alls men efter ett tag gav han med sig. Han var superfin när jag travade av honom. 
Sen gick jag med honom innan han fick gå in och bli ompysslad igen.

Smörjde in hans hovar, borstade av honom och han fick äta upp det sista av morgonhöet. Jag mockade hans box och sopade lite i stallet. Sen fick han gå ut i hagen och jag åkte hem. Va hemma runt halv 10, så duschade jag och har inte orkat blogga förens nu.

Känner mig riktigt grym, det var en aning motigt att gå upp i morse.. ;)
foto: emmahellgrenn.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Julie

sv: Man kan åka ner den 5e! Man får komma dit typ tidigast kl 14 och sen 15 är det något möte osv. som föräldrarna ska vara med på dessutom. Sen antar jag att vi rider vårt första pass efter det eller så :) Fast jag kommer ner redan på lördagen på eftermiddagen/kvällen typ! Men fick du inget sånt där papper för någon månad sen med all info? Och btw, sista dagen för att ha betalat är imorgon eller måndag typ ;)

2012-07-14 @ 10:44:23
URL: http://juliesson.blogg.se
Postat av: Julie

sv. aha okej x) vad bra!

2012-07-14 @ 11:32:41
URL: http://juliesson.blogg.se
Postat av: Kristin Norberg

Visst är det så mysigt när man är i stallet på morgonen och fodrar & pysslar! :)

Kram

2012-07-14 @ 14:26:45
URL: http://kiccan.blogg.se
Postat av: Annika

Fin bild :)

2012-07-14 @ 15:04:24
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Tova

Åh, vad mysigt! Jag vill också ha en egen häst <3
Jag har en fråga som jag skulle bli jättejättejätteeglad om du kunde svara på:
Kan inte du visa hur du gör när du laddar ner penslar till photoshop? Jag gick in på penselhemsidan som du har länkat innan men lyckades inte riktigt... hehe ;)

Svar: Först så laddar du ju hem den genom att klicka på ladda hem och för mig som har google chrome så kommer det ju upp sen där nere på intetnetsidan :)Klicka upp den sedan så du ser den i dina filer typ. Sen går du in på ditt photoshop och klickar på penslarna, det finns pilar som du kan trycka på och sen trycker du på läs in penslar. Ta då filen från den penseln du laddat hem och dra till denna sidan och sen trycker du bara på öppna :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-07-14 @ 16:36:09
Postat av: Marina - Ryttare

Hej, skulle vara kul om du ville läsa mitt senaste åsiktsinlägg och kommentera vad du tycker. Skulle betyda jättemycket om du gjorde det. Klicka bara på länken nedanför så kommer du till inlägget.

http://sweetmesweet.bloggplatsen.se/2012/07/14/8242786-kanner-mig-sjukt-stark-dp-inlagg/

Hoppas du får en fortsatt grym kväll ♥

2012-07-14 @ 20:09:59
URL: http://sweetmesweet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0