Chuck - dagens ridpass

Ibland undrar jag hur många gånger jag har skrivit denna rubriken? Allt för många gånger tror jag.. haha!
Idag har det varit äckligt varmt, och såklart skulle jag rida mitt på dagen. YEY! 
Jag red inte så jättelänge, 20 minuter kanske? Sen fick Linn hoppa upp och rida. Och det var nog inte roligaste dagen att rida då han var seg som kola typ, han orkade knappt lyfta på benen och jag kan säga så, han blev inte ens speciellt pigg på hinder så ja det förklarar endel?
Jag tyckte i alla fall att Linn red honom bra för att vara första gången och att han var seg. Johanna red inte, smart drag.. man blev ju genomsvett på bara några minuter!

Hon hoppade några språng med, men som sagt han verkade inte vara speciellt laddad idag. Snodde en bild från Linn som Johanna fotade. Det finns fler bilder på linns blogg, om ni inte orkar gå in där så har jag snott några som publiceras här senare.

Har lagt upp lite planer för honom nu, imorgon ska han skrittas och sen ska han få gå ganska lugnt i skogen eller något på onsdag, på torsdag ska han vila och sen ska han gå ett trimpass på fredag sen från lördag och fram till nästa helg så ska han gå två pass om dagen. Ett på morgonen och ett på kvällen, då ska även hans foderstat kollas över så han får lagom mat när han går ännu mer.
Sen är det tävling fre-lör och kanske söndag och veckan efter det (v.30) ska han gå ett pass om dagen, någon dag kanske det blir två. 
Sen är det ett hårt pass om dagen i början av v. 31 då det är tränings "läger" hos Mats. Sen går han två pass om dagen fram till v.32 då vi åker ner till AW och där kommer han också gå 2 pass nästan varje dag antar jag. 
SEN efter detta kommer han få en lugn vecka med mestadels skritt varje dag. Så Chuck vet nog inte vilket helvete som väntar honom nu, mohahah! Men här ska bildas biffig ponny! Och att han går två pass är nog inte ett problem, tänk på alla hästar som går 3 pass om dagen på ridskola. Jag har ju inte tänkt rida två stenhårda pass om dagen, utan kanske ett hårt och ett lite mindre hårt. Ja ni lär se!
Muskelgyggning på G.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Glad att jag inte red idag...

2012-07-09 @ 20:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0