Veckoplan



Fredagen bestäms efter onsdagen, tar jag dressyrlektion på onsdag så blir det bommar på fredag. Torsdagen blir ett slapp pass, bara inte bestämt än vad som ska göras.

Det är mycket dressyr och hoppning denna veckan. Han har faktiskt inte fått några vilodagar nu senaste tiden då han vilat tillräckligt ändå. Nu vill jag bara kunna rida igenom honom och få honom trött så att han kan gå tillbaka till sitt normala jag istället för att ha en massa överskottsenergi hela tiden. Dessutom trivs han inte med att bara bli borstad och opysslad än dag, han skulle kunna gå 3 gånger om dagen och ändå tycka det va skitkul. Han kan inte stå i sin box, han trivs verkligen inte med det så just nu när han ändå har så mycket energi så är det bättre att jag rider honom.

3 dagar med "hoppning" tänker ni kanske? Jag kommer i fortsättningen när han är helt igång hoppa 2 gånger i veckan så ofta jag kan. Alla veckor går det inte tyvär. Och bommar kommer jag lägga in på nästan alla mina dressyrpass, mycket galoppbommar och upphöjda travbommar osv, här ska sättas muskler!

Hur brukar ni lägga upp era veckor? :)

Kommentarer
Postat av: Team Kråksjö - Amanda Wilhelmsson

Ska han inte vila någon dag i veckan? :)

2012-01-08 @ 18:27:31
URL: http://teamkraksjo.blogg.se/
Postat av: Team Kråksjö - Amanda Wilhelmsson

sv: de kommer jag inte ihåg att jag har gjort, menmen ;)

Okejokej ;)

2012-01-08 @ 18:43:03
URL: http://teamkraksjo.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tror det kommer bli kanon för honom eftersom han verkar så pigg! :)

2012-01-08 @ 19:57:45
Postat av: Johanna

mina veckor ser ungefär ut såhär:

Måndag- Dressyr

Tisdag- Ut

Onsdag- Hoppning

Torsdag- Dressyr

Fredag- Vila/Skritta

Lördag- Dressyr/ut

Söndag- Ut

:)

2012-01-08 @ 22:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0