Svaren på frågestunden!

Från Moa:

Hur många gånger har du trillat av?

Oj, har inte räknat, men det är väll ett par gånger, 40 kanske, haha.

Vad är det värsta som hänt dej?

Hmm.. svår fråga. Men det ända jag kan komma på nu var när jag bråkade med en kompis och ALLA hennes kompisar var på mig.. jag hade INGEN.

Har du trillat av och skadat dej riktigt odentligt någon gång?

Nej, tack gud för det!

Vilken är den sötaste hästen i hela stallet förutom din?

Helt klart Knut, finns det något sötare..? *-*

foto: carlssonpataket.se

Vad hette din första medryttar/foderhäst?
Jag var ju delfoder på Rhona för ett tag sedan. Det var ju bara en dag i veckan men i alla fall!

Hur lång är du?

166,5 cm exakt ;)

Vad tycker du om min blogg?
Jag tycker det du skriver är bra och du vågar säga det du tycker! :D kämpa på!

Från Henke:

Hur många shabrak har du?
Jag har inte räknat dom men ca 15 st skulle jag tro.

vad tycker du om din sadel?
Jag tycker om den. Jag älskar den inte som många säger, den är lixom helt okej! Inte något speciellt med den!


Från Nathalie:

Varför blev det just chuck?
Jadu, jag fastnade för honom, det fanns bara han. Allting med honom var perfekt, var som typ en dröm att rida.

Har du nån kontakt med dom som har D nu?
Vi har inte superbra kontakt, men jag har dom på fb och läser en blogg. Jag pratar med dom ibland och så. Dessutom har dom sin hemsida som uppdateras ganska ofta, där går jag in och kollar ganska ofta för att se något om D.

Vilka bloggar följer du?

johanna gb både hennes hästblogg och hennes andra.
dressyrmupparna
sara carlsson
elisabeth ågren och andrea och lisas privata blogg
justindrewbieber.blogg.se
jennifer ekberg
majja bergdahl
nellie berntsson
rosanna zimdahl
linn strelin
munsboroponnys, men läser nästan bara det estrid skriver
ponnysanning
linn olsson
sofia genne
alice jonasson
heidi björk
isabella nilsson
ebba eriksson
malou kastman
ponilovers
olivia weslien
matilda grell
ryttarskvaller
haha, fan va många jag läser. haha ^^ dessa kollar jag in på varje dag, sen vissa andra om jag har tråkigt :) vill ni ha bloggnamnet på någon, slänk en kommentar!

Hur många träns har du?
2 hela träns, sen lite flera nosgrimmor och pannband

Vad använder du för bett?
Vanligt tredelat tränsbett

Från Elin:

Hur länge har du ridit?
Ca 8 år

När fick du din första häst?

När jag var 14, eller skulle fylla 15 några dagar efter. Så alltså i mars förra året.

Hur ofta rider du för tränare?
Nu senaste tiden har det inte blivit så pga att han inte varit helt hel. Sen har jag inte börjat träna regelbundet men kanske 1 gång varannan vecka. Men jag vet inte hur det blir framöver. Sen rider jag ju en gång i veckan på ridklubben jag står på.

Från Johanna:

Vilka hästbloggar följer du?
Se svar över

Tänker du bara tävla Chuck i hoppning, eller tror du det kommer bli nån annan gren också?
Jag tänker satsa allt på hoppningen, finns det sedan tid över att starta en dressyrtävling gör jag mer än gärna det!


Från Wilma:

Var hittar du alla fina hästar? Som Luggen? Foderhäst alltså!
Jag har inte haft några andra foderhästar än luggen. Jag har aldrig letat efter utan luggen fick vi låna eftersom vi lämnade tillbaka D.

Favoritmat?
Lenas kyckling. Vet egentligen itne var det heter men det är kycklig och bacon i en sån i ugngen och över allting ligger det ost. Serveras med pasta! FYSATAN vad det är gott.

Mellannamn?
Mobbas inte tack men Tina & Margareta

Har du någon gång känt: Varför håller jag på med hästar?
Följdfråga: Varför gör du det?

Jo det har hänt en gång när jag var lite mindre, 12 år kanske? Det var nog för att jag kände mig lite utanför i stallet.. Annars har det faktiskt aldrig hänt. Sen kände jag lite så i slutet när jag hade D pga att ingenting funkade.

Har du tänkt någon gång efter du har trillat av: Nej, nu vill jag inte hålla på med hästar mer, nu räcker det. Men ångrat dig?
Nej

Har du något tips till någon (som jag) som ska få en foderhäst men vet inte var jag hittar. Vi har snackat på facebook för ett tag sen... Om foderhästar. Men hur känner du nu?
Jag skulle först kolla runt på hästnet om det fanns något. Om jag inte hittade något skulle jag försöka ta kontakt med någon som kanske visste.. har aldrig varit i den situationen så vet inte riktigt!

Från Linn:

Hej! jag har ställt denna fråga tidigare men har aldrig fått något svar så nu frågar jag igen:
min häst heter orvar, jag kmr inte på ngt smeknamn till honom! Har du ngt förslag?
Hmm.. gud va svårt. Jag är själv ingen fantast på sånt med smeknamn men typ.. olle, korven(sorry att jag härmar jakob men det passade så bra), eller något liknande. Är verkligen usel på sånt!

Från Klara:

Berätta om Dusty, asså typ hur du valde honom, vad som hände, var han är nu osv!
Jag fastnade först och främst för hans utseende när jag såg annonsbilden. Filmerna var inte sämre dom. Jag kunde sitta och kolla på filmerna i flera timmar. Jag kunde såklart se på filmerna att han var speciell, spänd. Vi åkte och provred och fick såklart reda på hur han var. Jag hittade till förra ägarens blogg och fick reda på hur han varit där och varför hon lämnade tillbaka honom. Men jag trodde att jag skulle fixa det. Så vi provred igen och jag flög av så det bara small om det. Men jag ville ha honom i alla fall. Så vi tog hem honom någon vecka senare.
Vad som hände hos mig, det är något jag inte tänker ta upp pga olika skäl. Han är somsagt väldigt speciell och jag klarade inte av honom. Så vi sålde honom till försäljningsstallet som tog in honom från england. Där han nu står, inte till salu eller så!


Hur är Chuck att rida?

Läs HÄR

Favoritfärg på häst?
Måste erkänna att jag äääälskar svarta hästar, men det finns 3 som jag faller för vekrligen. Helsvarta, isabellfärgade och svartskäckar ;) hihi


Från anomyn:

dricker du?
Dricker och dricker, händer ibland om man är på fest eller liknande.


första gången?
Första gången vadå?

oskuld?
Ja

Från Maja:

1. Har du någon gång ångrat att du köpte Chuck?
Nej

2.Vad och hur mycket mat ger du till Chuck varje dag?
Nu varierar det lite med det han får när han är fullt igång är:
Morgon: 2 kg hösilage, 1 liter krafft bas (?) och morötter!
Lunch: 3 kg hösilage, 1 liter krafft bas(?), morötter och i dl mineraler
Kväll: 3 kg hösilage, 1 kg krafft bas(?), morötter och 25 ml b-vitamin

3.Vilken är den roligaste hästen du någonsin ridit?

Måste faktiskt bli Chuck


4.Blir du trött på att rida, liksom orkar inte åka till stallet?
Nej, eller ibland har man dagar då man verkligen inte har orken att gå till stallet och orken att rida, men så fort man är uppe på hästen blir det kul igen! Och ifall det så att man inte orkar varar det max i en dag,

Från Olivia:

Hur gammal var du när du började att rida?
Kommer inte ihåg exakt, gick i ettan i alla fall.

Hur länge har du ridit?

ca 8 år


Vilken är din favorit färg?

älskar rosa & rött. inte tillsammans dock ;) alla starka färger gillar jag!

Hur lång är du?
166,5

Från Elvira:

Vad är de för fel på Chuck?
Inget, han har varit lite klantig till och från, sträckt sig, trampat sig i hagen och liknande.

Från Julia:

1.Har du någon veckoplanering för chuck och isåfall hur lägger du upp en sådan?
Inte just nu, jag har det annars när han är mer igång, men just nu har det inte blivit av. Jag brukar först lägga upp så att jag har en eller två tillfällen där jag hoppar honom och sen utgår jag ifrån det. Lägger in dressyrpass där det behövs, uteritter där det behövs osv. Och det jag tycker är viktigast är att det är så mycket variering som möjligt så att inte alla dressyrpassen kommer efter varandra och sen två hoppass och sen uteritter resten av veckan om ni förstår?

2.Hur tar du dig till stallet? (cyklar, går, får skjuts?)

På hösten, våren och sommaren cyklar jag oftast. På vintern blir det ganska mycket skjuts, men även cykling ibland. Beror på vädret också.

3.Ditt favoritmärke inom ridsporten och inom vardags/fest-kläder?

Jag älskar JW, dom har fina saker som inte allls är speciellt dyra. Och vardagskläder spelar ingen större roll. 


4. Vad har du för transport?

En Thule grå med avtagbar sadelkammare.

5. Nästa tävling för dig och Chuck?

Jag har tänkt att vi ska iväg den 29 januari. Bara han håller sig frisk ;) haha

6. Inköpslista till Göteborg?
Jag har två saker som ska köpas. Soft up stigbyglar och en kavaj, resten är inte planerat!


Från Anna:

1. Varför valde du chuck?
Som sagt, det kändes inte mer än rätt och det är som om allt blir bra när man rider honom.

2. Vem är din bästa vän?

Hmm.. vetinte! Emmy är den som känner mig mest!


3. Dricker du?
Som sagt, om man är på fest eller det är något speciellt tillfälle kan vad som helst hända ;)

PUSS HEJ!!

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Vilken färg ska du ha på SoftUp? :D

2012-01-05 @ 13:05:11
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

sv: röda är sjukt fint ^^ Vill ha det med egentligen, fast kom på att jag inte har knappt något alls som är rött, så det fick bli lite mer neutralt tråkigt nog när inte helvita tillverkas längre ;) Men vit bas och brun utsida bli det! Får titta på dina snygga då istället.

Jag tycker du ska ta med vit insida, det är inte så många som har det jämfört med svart :D (och så tycker jag är det är 10 gånger snyggare, haha)



2012-01-05 @ 13:19:25
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Malou Kastman

Åh vad roligt! :D hihi!

2012-01-05 @ 15:28:48
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: hanna&claraa

Olivia Wesliens bloggnamn vore snällt :)

2012-01-05 @ 23:33:26
URL: http://krash.blogg.se/
Postat av: Estrid

Vilken färg på soft up stigbyglarna?? :D:D

2012-01-06 @ 12:58:00
URL: http://munsboroponnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0