Mål 2012

Jag har ju skrivit lite olika delar och sådär vad jag har för mål med Chucken, men inget för bara 2012 som är välplanerat, så här kommer det!

Mål att sträva efter:
(Inget som behöver nås detta året men det ska bli en klar ändring från idag.)

- Få honom så liksidig som möjligt, just nu är han stelare i vänster, inte så konstigt då jag själv är svagare i vänster. Så det blir att båa två får jobba på det.

- Få honom starkare i galoppen, så att han orkar sätta sig mer "på rumpan" och jobba på. Nu bryter han av så fort det blir jobbigt hur mycket skänkel man än har..

- Han ska bli lite lugnare och kunna vänta på hinder, såklart ska han suga tag i dom, men inte springa iväg och ta bettet.

- Han ska kunna lita på mig i alla lägen.

Mål som ska nås!
(Vad jag vill och hoppas jag kan nå)

- Starta flera dressyrtävlingar och få han lugn, eller såpass lugn att han inte hoppar omkring. LC programmen. Först och främst klubbtävlingar, men KANSKE någon lokal?

- Ta alla möjliga chanser till att komma ut och tävla och få bra resultat i LB och starta LA. Tänker aldrig starta LA förens LC & LB sitter!

- Få honom ta stöd på bettet! Just nu krullar han gärna ihop sig. Ja det har blivit bättre men som sagt det finns mer!

Det är allt jag kommer på! Jag har en hel del att jobba med! ;)


Kommentarer
Postat av: Josse

Helt klart något du fixar tillsammans med honom, både dem som ska nås och de du ska sträva efter :)

2012-01-04 @ 21:14:35
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/
Postat av: Melina

Och din ponny är lika snygg som vanligt!

Skulle du inte kunna skriva ett inlägg hur han är att rida och sådär? :D

2012-01-05 @ 01:40:53
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0