Lite svar!

hej! såg dej på ponnyakuten herre gud trodde du skulle flyga av hur orkar du ? ;)

Svar:
Haha ja, det trodde jag med. Och sanningen var ju den att det påverkade inte bara mig utan det påverkade hela min familj och vi bråkade flera gånger om dagen. Jag mådde både psykiskt och fysiskt dåligt.. Alltså, jag rokade inte till slut :/ tyvärr.


Vad heter första låten? :)

Svar: Origianllåter heter over you men detta är en cover: http://www.youtube.com/watch?v=dWtLXxoHtOQ&list=FLkv_cgBpIjTx6MgrlBxK3VQ&index=3&feature=plpp_video


Vem var det som tog kort hela tiden?(lc filmen)

Svar: Tror det var min kompis anna ;) haha


Sen har jag fått en hel del kommentarer på min film som jag la ut där jag sa att jag tog emot konstruktiv kritik och tänkte svara lite på dom som inte förstod och slänger iväg kommentarer som kan såra.
För det första kan ni tänka på att även jag rider för tränare och får hjälp av utbildade personer hur jag ska rida honom, alltså behöver ni inte skriva 50 olika saker jag SKA och MÅSTE göra. Det är trots allt min ponny och känner hon mer än alla andra här. Att jag ska stanna precis innan t.ex. Tror ni inte att jag försöker? Eller att jag inte får driva på framåt eller luta mig framåt. Om ni hade läst igenom min blogg hade ni vetat att han är jättesvag i sin galopp och jag håller på att stärka upp den. Men jag kan t.ex inte sitta och luta mig bakåt i galoppen i dressyrne än för han är alldeles för svag, alltså måste jag bjuda framåt. Såklart kan jag sitta emot mycket mer i anridningen men innan kan jag inte det. Och säg inte att jag ska hålla om mer så kan jag det. Jag försöker även med det!! Eller att jag inte borde betsla upp honom utan jag borde träna mer lydnad på låga hinder. Tror ni inte jag har gjort det, hindret är ca 20 centimeter och jag får inte stopp på honom innan hindret? Då är det väll ändå dags att sätta honom på plats! Jag vill egentligen inte betsla upp honom, men att variera med ett skarpare bett skulle kunna hjälpa mig mycket mer. Jag säger som linn olsson, när ni gått samma väg som mig, samma stigar, trillat på samma ställen, ridit min ponny varje dag och vetat hans knep, blivit sårad av alla som jag blivit sårad av DÅ kan ni sitta här och döma min ridning och hur jag borde rida. Jag tycker det är bra med konstruktiv kritik, men det är kanske ungefär såhär:"testa att göra en halt innan eller en volt", "räta upp dig mer och var strängare mot honom" eller "korta tyglarna och lägg på benen mycket mera." Ni fattar grejen va? Inte sitta och skriva en hel jävla uppsats och säga att jag SKA göra det, säg istället att jag kan testa!

Sen vill jag ge en massor av creed till alla underbara läsare som alltid skriver positiva saker, peppar och ja är bäst helt enkelt! LOVE till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0