Licens hit och dit?

Jag har såklart trott att alla hästar som redan har licens inte behöver fixa ny precis som det varit innan, men så såg jag en kommentar på en annan blogg där det stod att man skulle förnya den varje år men att det var gratis.
Såklart gick jag in på tdb och klickade på Chuck och sen på förnya licens och mycket riktigt, man kan förnya den och det kostar 0,00 kr.


Så min fårga är, ska man göra det varje år då? Och är det så, alltså är det sant att man ska förnya den även om man redan har en livslicens?

Sen en annan fråga, om jag ska ändra ägare är det bara att skriva i sitt namn eller måste jag fylla i alla dom andra uppgifterna med?

eller


Kommentarer
Postat av: johanna

ja man ska "aktivera" den varje år man tävlar hästen så de kan hålla koll på vilka hästar som tävlar osv. så om man har en konvalicent häst t.ex. så behöver man inte aktivera. men gratis är det :)

2012-01-09 @ 21:22:47
Postat av: Alice

Ja från och med iår kommer man behöva förnya sin livslicens varje år och om hästen registrerar en ny licens så kostar den varje år ju.^^ Angående ägarbytet behöver du bara skriva i ett namn, de andra uppgifterna har jag inte sett förut.. men bara fyll i namnet som ska stå som ägare och se till att ha 300 kr ;)

2012-01-09 @ 21:29:20
Postat av: alice

Toy har ingen licens.. Billigt och bra för mig!! Host host..

2012-01-09 @ 21:35:41
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Jannike

Ja, du har ju redan fått svar på din fråga ;) Jag fixade livslicens till Surprise förra året, så jag måste nog också gå in och "förnya". Tackar för påminelsen smile

2012-01-10 @ 06:25:16
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0