Chuck idag

Jag red inte idag, inte bra egentligen men jag vet att det hade gått skit om jag red så jag sket i det. Det var 4 st i pausen i ridhuset så det hade ändå inte gått, jag koncentrerar mig mer på att hålla mig undan för alla andra, och hålla koll på dom och spänner mig då.. Det blir en ond cirkel tyvärr. Men pratade istället en stund med både Tina & Malin(tränare/ridlärare). Chucken har börjat tappa man, inte skav.. Utan han tappar manen på undersidan typ.. Han har ingen man kvar snart :o
Så vi frågade lite om det och det kan bero på att han inte får i sig alla vitaminer och proteiner så vi ska kolla upp hans foder. Sen pratade vi lite om vilken hage vi kunde släppa in han i och lite annat..

Med malin snackade jag mest om lite olika tips i ridningen. Tycker det är superbra att kunna prata och fråga någon om tips. Så ska även börja ta privatlektioner i dressyren för henne och träna hoppning i grupp med några andra vissa söndagar. 
Ska även kolla upp om Mia fortfarande kommer hit då jag verkligen gillar att rida för henne och hon förstår sig verkligen på Chuck. Sen ska vi även kontakta Mats och kolla om han har platser lediga i någon hoppgrupp eller så, och även kolla om vi kan träna i dressyren för honom. Alltså mycket på G nu! Tävlingarna ska planeras osv.. SJUTK KUL!!


Kommentarer
Postat av: Alice

Mats är grym! Träna för han är inget man ångrar ! :D

2012-01-24 @ 06:58:58
URL: http://alvidaochalice.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

sv: klart du ska ha dom vita ^^ dom är lätt snyggast

2012-01-24 @ 10:01:37
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Maja

Jättefin häst, hur läcker som helst! :D

Har läst att han har varit lite jobbig, och detta kan låta lite konstigt - men kanske behöver han en veckas vila eller två? Fine, han är pigg, FÖR pigg. Det låter ju inte logiskt att att i det tillfället låta honom vila, haha!



Min häst som är 5½år, har också svåra perioder där han springer iväg, fjantar för ALLT och blir allmänt stissig. Jag brukar låta honom vila en vecka eller flera, och på honom har det iallafall funkat riktigt bra, lugn och positiv och mycket mer sammarbetsvillig. Chuck har nog varit igång väldigt länge också vad jag vet, hur högt hade han hoppat? LA? Det kanske är mycket i huvudet på honom, vet du om han har haft någon längre viloperiod förut? Han kanske behöver "smälta ner" lite av det nya, om du fattar?



Menar inte alls att vara taskig med detta, tycker att du gör ett SUVERÄNT jobb och jag vet själv hur det är när varenda ridpass går åt skogen och hur man bara vill ge upp dag ut och dag in. Keep up the good work! ♥

2012-01-25 @ 10:45:59
URL: http://ponyretards.blogg.se/
Postat av: ewelina

åh. äger du chuck? :) Jag provred honom när jag köpte min ponny - från samma ställe. Men verkar som att du köpt honom av en annan ägare? :) Gud va fin han blivit - när jag såg honom var han tre år och rätt hög så va rädd att han skulle växa över d-ponny måttet. Såg att ni slutmätt honom precis? Hur hög va han? :)

2012-01-28 @ 21:24:46
URL: http://anzelius.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0