Chuck - dagens ridpass

Efter att jag slutat skolan skyndade jag mig hem och bytte om på 3 sekunder och skyndade mig ut till stallet. Sen hade jag 30 minuter på mig att fixa Chucken och sen red jag i en timme & en kvart innan lektionerna. Då kunde jag rida själv och det är superbra då jag kan koncentrera mig på mitt. Han var ganska fin idag, nytt tänkande för min del, testade att bara ignorera alla saker han blir rädd för. Alltså låta honom kolla så länge han går där jag vill. Det gick varken bättre eller sämre än det brukar göra. 
Sen la jag ganska mycket fokus på galoppen och testade ifall han kom ihåg hur man byter. Jag fick till ett rent byte och några med först frambenen sen bakbenen. Men 50% av gångerna gjorde han ett "chuck-byte". Kan inte förklara hur han gör, men något lustigt är det.. haha.

Han blev i alla fall svettig och en aning trött så det kanske för jobbigt för honom ändå?
Nu ska jag kolla på karatekid och skriva ett låångt inlägg! PUSS

Kommentarer
Postat av: Johanna Grant

Btw har du någon att träna för nu när Mia inte kommer? :D Skulle tipsa om Hans-Olof Ottosson annars, han är väldigt noga med lydnaden och hopphästens dressyr, kanske skulle vara något? :D

2012-01-24 @ 20:25:12
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Maja

Åh! shit vilken fin bild på er!!! Älskar din blogg jättemycket! den är så bra och du och chuck är så fina ihop! <3

2012-01-26 @ 19:03:30
URL: http://majah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0