Hur man lyckas?

Varför vill man att sin blogg ska bli stor? Varför vill man inte att den ska blir det?

Jag tror att de flesta som bloggar vill få flera läsare hela tiden, bli bättre och synas mer. Inte bara i "kategorin" hästbloggare, utan ALLA bloggare, jag är trött på att vara satt i facket för hästtjej. Alla stirrar sig så jäkla blinda på den där förbaskade statistikmätaren. Jag säger inte att jag INTE gör det för jag är lika beroende av mina läsare som alla andra är. Men frågan möter mig, varför? 
Jag tror inte att man startar en blogg med tanken att nu fan ska jag bli känd.. eller? Det finns säkert dom som gör men jag tänkte inte så när jag startade min blogg. Men ju länge in i bloggvärlden man kommer, ju mer man får se, ju mer fixerad blir man. Man vill bara ha mer och mer och mer HELA tiden, det räcker aldrig.

Men vad är det egentligen som gör att man lyckas komma dit?
Jag tror att från början så var dom nuvarande storbloggarna inte alls ute efter statistik, dom som idag är lite mindre bloggar kanske alltid har velat bli störra och kämpat för det. Har jag rätt? Jag tror inte Sofia Genne eller Andrea Olsson bestämde sig innan dom blev kända att nu fan ska vi lyckas. Jag tror att när statisktiken ökade och dom började vakna upp lite mer det var nog då dom tänkte att dom kunde lyckas. Medans alla "vi" andra hela tiden hoppas på att vi också kan bli större. 

Äh det jag skulle komma till är i alla fall att jag är så trött på att bli uppdelad i fack, jag är ingen storbloggare, Linn Olsson är en storbloggare. ALLA vet om det, Om ni träffar Linn på stan är det helgrymt, träffar ni mig så tänker ni itne på det för ni vet inte vem jag är. Jag älskar att läsa andra bloggar, stora som små för att få inspiration till min blogg, men det finns saker som kan göra mig så jävla arg. Och dom sakerna hittar jag på alla såkallade "storbloggar". Det finns inte EN enda stor blogg som smutskastar oss andra eller skryter lite "osynligt" för att just dom lyckats. Vissa skriver att dom kanske kommer ihåg tiden när dom bara hade 700 läsare osv. Eller att dom inte har tid att kolla alla sina kommentarer för dom är sååå många. Och att dom tycker det är jobbigt med smygfoton osv. 
Tolka mig rätt, inte alla skriver detta hela tiden men jag har sett det på varenda stor blogg JAG läser, vilket irriterar mig. Hur dom får sina bloggar stora? Dom skriver bra och folk gillar det. Klart fasen det inte bara har med det att göra. Jag har kämpat som en tok för att få min blogg att växa och jag ligger nu på stadigt ca 500 besökare varje dag. För MIG är det stort! Men sedan blir man "nertrykt" när man sedan läser på en blogg om hur vi småbloggare är.

Vem fan säger att det finns kategorier för oss? Småblogg, storblogg, hästblogg, fotbollsblogg. Jag äger en liten blogg, hon där äger en storblogg. Vadfan är det lixom? Jag tycker att dom allra bästa bloggarna och dom som verkligen förtjänar uppmärksamhet är de tjejer och killar som har runt 100 läsare för dom lägger verkligen tid på sin blogg för att få den större. De kända bloggarna är redan kända och dom lägger inte alls lika mycket tid på sina bloggar eftersom dom redan har det dom vill sen är resten FINE för dom. Den ENDA kända bloggaren som jag tycker bloggar på ett MOGET sätt är Rosanna Zimdahl.

Jag säger inte att min blogg är bäst eller att den är felfri, just sayin..



Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Nu får jag säga ifrån, eller fråga en liten fråga. Vad har tex. jag gjort för att trycka ner dig? :) Ge ett exempel. Och att det inte bara handlar om att jag skriver bra och folk gillar det jag gör, inte bara är det som ligger bakom, varför skulle det inte kunna vara så? Vad tror du att jag har gjort utöver det liksom?



Jag har inte kämpat och kämpat för att få läsare, de har kommit bara. Tro det eller inte.

2012-02-12 @ 21:11:25
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

sv: kan ju inte säga annat än att det är precis likadant med dig ;)

men vad för inlägg har jag kopierat av dig menar du?

2012-02-12 @ 21:21:05
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

sv: nej då. Det är ingen stor grej, men jag gillar inte att någon ska störa sig på mig för något som man inte gör? Du förstår vad jag menar.

Det är många gånger som jag har haft en tanke i huvudet jag velat skriva om, men sedan har andra hunnit före och då får man låta bli att skriva om det, även om det är sjukt bra. Alla gånger så hinner man inte före, andra gånger skriver man och publicerar och sedan läser andras bloggar och ser att någon annan skrivit om det precis innan. Ska man då ta bort inlägget? :)

2012-02-12 @ 21:27:56
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Nelly

Du har helt rätt i det du skriver! :)

2012-02-15 @ 10:21:52
URL: http://blixtras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0