Allt och inget!

Skulle ha privatlektion idag och direkt när jag började trava kändes han knackig, tänkte att det kanske skulle gå över så fortsatte. Efter att ha travat några varv bara så såg även Malin det men även hon trodde det var träningsverk så vi skritt och travjobbade lite och la fokus på att få med bakbenen då det kanske skulle bli bättre. Lite bättre blev det men han gick ändå inte rent så tog in honom, det var inget markant alls och jag hade nog själv inte sett det om jag kollade, men jag kände det. 
Så vi tänkte att han skulle få stå torsdag till söndag nu så skulle vi kolla på måndag igen. Men eftersom att vi ändå skulle in till atg så kollade vi med Lena(veterinär) vad hon tyckte vi skulle göra. Och hon tyckte som både jag och mamma egentligen också tyckte, att kolla upp det direkt så att han är 100% frisk när tävlingarna börjar komma igång ordentligt.

Eftersom att han var lite stel/halt i höger bak, alltså samma ben som förra gången så kan det ju vara något som kommit tillbaka. Så vi bokade tid i alla fall så ska in på måndag igen och kolla igenom honom. Han kanske är bättre på måndag och hade jag börjat rida igen då så kanske det blir samma grej igen om ni fattar? Och hellre att han får stå nu än typ mitt på sommaren under tävlingssäsongen!

Jag blir så ledsen, när man gör allt för att hålla dom friska och så är det ändå alltid något.. Hoppas dom hittar vad det är i alla fall och att han kan vila några veckor och sedan komma igång igen!

foto: emma

Kommentarer
Postat av: Siri

Usch hoppas det inte är något allvarligt! Clinton och jag började vårt år med först kolik, sen hovböld, sen var han inte sig själv (seg osv, och han brukar alltid vara som en bomb) och nu denna veckan kolik igen... Hoppas på att komma igång nu!

2012-02-22 @ 20:34:54
URL: http://sirieinarsson.blogg.se/
Postat av: Emma hellgrenn

Vf ska snyggingen alltid vara skadad :( hoppas inte det är något allvarligt. Pusss <3

2012-02-22 @ 22:02:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Sara Carlsson

Sjukt tråkigt :( Håller tummarna för att det inte är något..

2012-02-23 @ 00:10:01
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Clara

Min ponny brukar vara stel i "bakkärran", testa att stretcha! :)

2012-02-23 @ 08:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0