Självkritisk?

Har fått höra av vissa att jag är lite/väldig självkritisk, och jag har alltid skyllt på att det faktiskt gått dåligt. Men så udag satt jag och kollade igenom lite filmer på mig och C från senaste tiden. Och en film visar verkligen att jag faktiskt är självkritisk.
Jag menar här är en film från en LB, jag har själv skrivit att jag inte hade någon bra känsla och att det inte gick bra. Men nu när jag kollar på filmen så ser jag vilket flyt vi hade, alla hinder innan stoppet hoppar han helt perfekt och även efter stoppet hoppar han bra. Jag borde varit mer än nöjd över denna rundan.


Jag tror även att det är det som gjort att vi har börjat få med oss 4 fel ut från banan. Innan så va det enda kravet att vi skulle komma felfritt, jag sket i hur det såg ut och placeringarna osv. Och DÅ kom vi runt felfritt, men nu när jag börjar lägga mer krav på mig själv, det ska vara en fin runda, känslan ska vara bra, inga stopp eller pet och vi ska komma bra placerade det är då dom retande 4 felen kommer.
Om jag skiter i om det känns helt åt skogen och skiter i hur det ser ut, bara vi går nolla så tror jag även att känslan kommer med som ett plus i kanten.

Nästa helg skiter jag i känslan, jag rider för nollan!
Ge MIG ERA bästa tävlingstips, vad gör ni innan ni rider banan och går nolla? Jag vill veta!

Kommentarer
Postat av: Johanna

brukar först gå banan med mina kompisar kolla lite hur dom ska gör diskutera svängar osv sen när jag har bestämt hur jag ska rida, så plockar jag fram headset slår på en peppande låt och går banan som jag ska rida funkar skit bra för mig och sedan när jag kommer in på banan så det ända jag tänker på är nästa hinder för tittar jag på hindret fokuserar jag för mycket börjar ska ändra avstånd och då kommer felen!

så istället brukar jag kolla långt verkligen rida till hindret så brukar avstånden bli bra för att rythmen och samspelet är så bra;)

2012-04-29 @ 11:23:02
URL: http://ponnydynamit.blogg.se/
Postat av: Elin

Sharpman har rea På veredus stöveln :) skynda!

2012-04-29 @ 13:15:21
Postat av: Agnes Åberg

Känns som du och jag sitter i samma sits med våra hästar. Vi båda köpte de i höstas och tävlat t.o.m LB utan nolla, jag fick min första nolla igår. Jag gick in och sket fullkomligt i hur det skulle gå, jag bara red, lugnt och sket i resultatet. Det funkade för mig!



Jag satsar som du mot SM & just nu är vi på samma nivå och har samma resultat, hahah :P <3



Chuck hoppar så in i helvete bra, hans framben är "to die for" <3

2012-04-29 @ 22:25:10
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Paulina

Tycker du ska vara jättenöjd med den rundan, såg superfint ut! :)

2012-04-29 @ 22:55:00
URL: http://paulinajennebratt.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Tänk på att inte klappa honom efter ett stopp, det är att berömma. Jag förstår precis hur du tänker, att det inte va hans fel osv men han tänker: jaha vad det såhär hon ville ha det? Lugna din häst genom att vara en trygg och orädd ledare, inte genom berömm :)

2012-04-30 @ 18:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0