Chuck - dagens ridpass

Kände mig verkligen trött och hängig så red inte så jättelänge, sammalagt 45 minuter och 30 minuter utav dom var väll mer arbete. Han var dock väldigt fin den stunden som jag red, trampade på bra och höjde ryggen. Gick undan för skänkeln när jag bad om det och var allmänt med på noterna. Lite stel i högersidan först och jag hade av någon lustin anledning ont i den benet så var ingen bra blandning.
Men efter några varv på volten släppte det också. Tog en hel del galopp, mest för min skull. Ska träna upp benmusklerna så att jag får bättre sits(sitta ner lättare) och inte dyker så mycket efter hinderna. Snackade lite med mats igår om det och fic lite tips, sen kom Moa också med lite tips så jag kombinerade det och stod upp hela tiden i galoppen tills det sprutade mjölksyra i benen. Alltså inte så att det sprutade i vaderna utan istället för att anstränga vaderna så klistrade jag mig fast med låren och släppte underbenen. Fatta om det var jobbigt? haha.

Hoppas det blir bra i längden, ska rida mycket i korta läder och stå upp mycket, operation bygga benmuskler på ingång! Men NU ska jag sova, huvudet bultar och näsan rinner, vill INTE bli sjuk!

Kommentarer
Postat av: Tova

ååh din ponny är verkligen supersöt och ni är ett superfint ekipage! :D

2012-04-14 @ 10:27:42
URL: http://tovaoman.blogg.se/
Postat av: Elin - En hästblogg med en otrolig sköthäst

Måste bara säga att jag verkligen älskar den bilden, ni är så fina! :D

2012-04-15 @ 00:49:22
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0