Stigbygelpåsar!

Nu när jag har fått en ny sadel tänker jag ta hand om den som ett barn. Kankse har sagt det innan men jag säger det igen ;) 
Jag ska försöka att inte få en enda repa och smörja MINST en gång i veckan.
Och vet ni? Igår efter att Moa ridit så tog jag av stigläderna & stigbyglarna bara för att jag inte vill få några repor. Även sadelgjorden tog jag av.

Men att ta bort hela stigläderna varje gång känns ju LITE överskattat, jag menar sadelgjorden är ju en annan sak.
Så jag tänkte köpa ett par stigbygelpåsar, men vet inte riktigt vad man köper såna och orkar inte betala frakt osv bara för att köpa några via internet.

bSå varför inte göra ett par egna? ;) 
Jag och mamma hittade en fleecetröja som ändå inte användes så jag fick ta den och sy ett par påsar av. Och hur billigt och enkelt va inte det? Kostade inte ett enda öre.

Jag tog alltså tröjan, och så ett snöre som suttit i en hoodtröja innan. Haha. Kanske inte det snyggaste, men vadfan det funkar!


Som ni ser på bilden i mitten så blev dom lite ojämna, men wtf ^^
Ska ta med dom till stallet idag!

Vad tycker ni? Är jag grym eller? x)

Kommentarer
Postat av: Ida

Du är grym!;)

Har letat som en galning efter tips på hur man syr stigbygelpåsar!

2011-09-30 @ 20:44:52
URL: http://Hagbyponnyer.blogspot.com
Postat av: Matilda

Åh vad smart!!

2011-10-01 @ 12:55:11
Postat av: Eva

Ska sy ett par sådana nu!!! :-) Tack för tippset !!! :-)

2014-03-20 @ 12:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0