Chappe 1 september

Första höstmånaden och första hoppasset sedan jag lämnade tillbaka luggen.
Jag fick ta Champion, den nya lilla ponnyn. Eller Chappe som ägaren säger, tyckte det var ett bra namn så jag säger det.
Vi hade väldigt mycket typ gymnastikhoppning och mycket lydnad.
Och jag har ju suttit på hästen en gång tidigare i hela mitt liv i ca 20 minuter så jag tog det med en nypa salt.
Det är en riktigt trevlig och snäll kille. Han gör vad han behöver lixom och jag tror han kommer bli en bra skolhäst.
Men jag blev lite småsur ibland, både på mig och hästen. Han är inte riktigt "min typ av häst". Han är lite mer av den segstartade hästen.
Men det gick bra i slutet och var ändå nöjd över min insats.
Orkar inte skrive mycket mer. Är trött som ett as och sängen väntar på mig. Vi ses. PUSS

printade en bild från försäljningsvideon. Söt är han i alla fall^^

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vi har också fått en ny ponny till ridskolan alldeles nyss som kallas Chappe, hehe på tal om det :)

2011-09-02 @ 00:00:06
URL: http://rathed.blogg.se/
Postat av: majja

sv: ahh, jag vet :D Vill helst ha den röda för jag har redan en marinblå ;)

2011-09-02 @ 09:25:07
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0