Chucken - dagens ridpass

Skrev ett inlägg om detta innan men det publicerades inte ? ;o
I alla fall, red inte så ansträngande eftersom han fick massage igår. Ca 30-40 minuter i paddocken. I skritter jobbade jag med att få han låg i formen. I början ville han bara kolla på allt men efter en stund släppte han. Riktigt fin. Sökte sig dit han skulle och gick där. Red mest på raka linjer, fyrkanten medellinjen och snett igenom. Han gick på i ett bra tempo och var fin.
I traven fattade han direkt vart han skulle vara och då gick han där medans mina tyglar glappade lite. När jag kortade tyglarna så hade han kvar huvudet där en stund vilket är ett STORT framsteg. Men lät honom han lite glappande tyglar så han vänjer sig nu i början! Tränade mycket på att vända upp på medellinjen rakt och rida ut så längt som möjligt i slutet innan vi svängde. Det gick sisådär i början, bättre i slutet :)
Han börjar verkligen fatta mer och mer och det är så kul att rida honom :D
MIN FINA PONNYSKRUTT!


Kommentarer
Postat av: Tilda

Älskar verkligen dina designer! :D och chuck är ju så fin!!:)

2011-10-22 @ 11:30:04
URL: http://tsjolinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0