Chucken - dagens ridpass

Red som sagt lektion idag, eller jag tog min mammas plats i hennes ridgrupp då hon inte kunde rida idag.
Hade jag ridit utan instruktör hade jag sagt att det inte gått bra, samtidigt som det gick riktigt bra.
Asso, det är ju första dressyrlektionen på honom för instruktör, så jag antar att hon vet vad som är bäst för honom. Jag har i slutet nog haft lite korta tyglar, jobbat honom för högt. Han tar gärna inte supermycket stöd i bettet så då blir det att jag bara kortar tyglarna och rider fram honom. Så idag fick jag bita i det äpplet.

Han blev knappt svettig men han jobbade i alla fall LÅNG och LÅG. Mina tyglar glappade 24/7 och jag fick lite irritation på det, men i slutet tog han mer och mer stöd i bettet. Han måste nog jobbas såhär för att bilda en bra överlinje.
Men har var fin ändå. Galoppen var en.. DRÖM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0