Chuck - dagens ridpass

Red i paddocken. Tog galoppen direkt efter att jag skrittat fram och jobbat honom ett tag. Sen tog jag trav. Han var rysligt fin.
Sen ko jag på att jag inte kunde sitta ner utan min stövlar. Hade skor på mig nämnligen. Så resten av passet låg mest på att träna på min sits.
Helt sjukt. JAG KAN INTE SITTA... ahha ^^

Men ska rida mycket utan stövlar så att jag en dag har überbra sits.

Nåon som har varit med om det, och någon som har tips på att träna upp sin sits, alltså att inte studsa en massa? :)


Kommentarer
Postat av: Alvida Heyne

Sv: Åh, gud vad besviken jag blev när du sa så. Vart i USA var ni? :)



Kram

2011-10-30 @ 21:31:58
URL: http://alvidaochalice.blogg.se/
Postat av: Anonym

rida utan stigbyglar! :)

2011-10-30 @ 22:09:03
Postat av: johanna

haha har samma problem! ju finare steg, ju svårare att sitta ;) rida utan stigbyglar kan va bra, men gör inte så stor skillnad när man tar dom igen... men typ sitt ner tre steg, sen rid lätt, sen sitt ner tre steg osv. då hinner man inte tappa balansen mm. bara öva öva öva så släpper det tillslut!

2011-10-30 @ 22:48:51
Postat av: natalja

rida utan stigbyglar, och tänka lååångaaa ben. Inte knipa fast med knäna, komma ner ordentligt i sadeln och gunga med. Om man sitter helt blickstilla jobbar inte hästen ordentligt med ryggen ;)



har själv haft stora problem med att jag kniper med knäna, men blir bättre :)

2011-11-02 @ 13:01:35
URL: http://ltotheove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0