Chuck 24/10

Kom hem sent igår och hann inte göra annat än att duscha och prata med mina päron om mina omdömen inför utvecklingssamtalet.
Men nu har jag sovmorgon så slänger upp hur det gick!

Tänkte ta det lite lugnt då han tävlade igår.
Jag red i pausen i ridhuset då det var kallt ute och jag hade inte så varma kläder. Jaja. Red inne och skrittade väldigt mycket, jobbade skirtten länge innan jag började trava. Han har lixom börjat fatta vart han ska ligga nu. Igår(tävlingen) red jag ju med korta tyglar då det nog inte är så fint om dom hänger och slänger så därför blev han ännu mer spänd än innan. I alla fall, tyglarna glappade mycket i början av traven. Jobbade med att få han avslappnad direkt. Var hinder framme så gjorde en oxer till 3 travbommar som vi travade över endel. Det var verkligen bra träning för honom och det borde jag ta fram oftare. Mycket travbommar i rad och på olika ställen, på böjt spår och rakt osv. Sen kan jag efter hand höja upp bommarna så han får lyfta ännu mer på benen.
I alla fall, han var SJUKT fin idag. Jag säger det varje gång jag vet. Men såhär fin som han var idag, det han han aldrog varit innan. Jag lovar.
Ville aldrig sluta trava. Man kände riktigt hur han höjde ryggen och kunde gå och jobba i ett lugnt tempo. Och i slutet kunde jag till och med korta tyglarna lite och han gick ändå kvar där. UNDERBART!
Tog lite galopp, måste öva på den delen. På volter och böjda spår är det jättebra, men så fort man kommer ut på raka spår tycker han det är svårt att hålla galoppen, vilket gör att han börjar springa en massa massa. Men bortsett fårn galoppen så får han en 10 idag igår! :D

Kommentarer
Postat av: Linn Strelin

Så snygg! :)

2011-10-25 @ 13:49:58
URL: http://ztreliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0