Chucken

Åh vill verkligen riiiiida. Snart har han vilat i 2 veckor, känns mer som 2 månader. 
Men i alla fall, jag blev en aning superglad när jag kom till stallet och han INTE hade rullat sig. Borstade på han en stund. Kunde rykta mer idag, då jag slapp grovjobbet med alla lera!

Blev en kortis i stallet idag.
Har även pratat med mamma och vi väntar ännu en vecka tills vi åker in med honom. Om jag känner honom rätt så blir det bättre så.

För att behöva ta reda på vad det sitter måste man böja och greja med benen, vilket han bokstavligt hatar. Då tror jag det är bättre att han får vila ännu en vecka. Så att han inte sträcker till sig eller något annat lustigt för att han får panik på atg.. ;)

Om det nu är en sträckning så är det ju inte kul om han "slår upp" den igen.. 
Jag ska kolla honom på måndag igen då :)

Under tiden han vilar går jag lite promenader ibland, fick önskemål att knoppa och fota honom en gång. Vill ni det? :D


Kommentarer
Postat av: Julia

Usch jag tycker att det är så synd om dig som kämpar så hårt också bara får du otur mest hela tiden. Men bara så du vet så har du verkligen en ponny värd att vänta på och du själv har all kapacitet att ta fram kapaciteten i honom. Bara kämpa på så ska du se! Ni kommer att komma långt! :D

2011-11-15 @ 22:06:44
URL: http://markhog.blogg.se/
Postat av: Liza

alltså jag är verkligen kär i din häst :O tror jag kommer och kidnappar honom någon dag ! och att han heter chuck gör ju inte saken sämre ! (jag är lite kär i chuck i gossip girl oxå nämligen) hehe^^

2011-11-15 @ 22:29:38
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com
Postat av: paulina

ush så tråkigt det är när hästisarna är skadade. min har varit skadad i 2månader nu och ska stå i yttligare 2månader.. ):

2011-11-16 @ 10:02:04
URL: http://pauuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0