Svaren

Av ALMA
vilken färg på hästar tycker du är finast?
Jag har alltid gillat isabellfärgade hästar, men älskar även svarta, sjukt fint.

Av ELVIRA
Ska du köpa Chuck?
Ingenting är bestämt ännu

Av AGNES
Varför började du rida?
Min mamma red som ung, mina bröder gick på idrottskola som små och jag fick följa med ibland, sen var jag helt fast och började själv lite senare. Kommer inte riktigt ihåg just varför ^^

Hur länge har du ridit?
Jag började när jag var 7 tror jag, så det blir 7 och ett halvt år.

Har du någon idol i ridsporten?
Jag har ingen solklar idol, men jag ser upp jättemycket till Roffe och även Isabella Nilsson.


Av LINNEA
hur skulle du beskriva dig själv?
Hatar sånahär frågor x) Glad, sprallig. Men kan även vara blyg och tyst. Försöker ofta vara snäll :P

hur skulle andra beskriva dig?
Vet inte, fråga dom. ^^

kommer vi ses på GBGHS ?
JA :D:D

Av ANNA
varför gjorde du en skvallerblogg?
Jag vet inte, ville väll testa något nytt

Av AMANDA
ska du på globen horseshow? isf vilken dag
Jag vet inte än, har varit där 2 år i rad, men jag vet inte än ^^

Tycker du att du har "förbättrat" Chancy, eller har du "bara" fortsatt hålla henne i bra form osv?
Jag har knappt sett henne innan mer än på några få hoppfilmer. Så den frågan kan jag tyvär inte svara på.


Av ANONYM
Oskuld, okysst??
Ja, nej

Av CARINA
ska vi gå på rixfm i ååååååååååår?
Jaaaaaaa :D

vad är jag för diiig?
mycket, mycket, mer, mest :D

Av ALEXANDRA
Ska du ha kvar Chansy om du köper egen ponny?
Ett tag kanske jag har två ponnyer, alltså chancy och min, men hon är ju till salu så jag vet ju inte säkert hur det blir.

Hur mycket kostar Chansy och tycker du att det är ett rimligt pris?
I annonsen begär dom 60 000 vilket jag tycker är rimligt.


Vilka egenskaper vill du att din ponny skall ha?
Om jag ska räkna upp alla egenskaper skulle listan bli lång men den ska absolut vara positiv och en glad ponny med lite bus. Pigg och framåt, arbetsvillig och mysig. Såklart finns det mer, men lite utav det :)

Hur lång är du?
1.66

Vad är dina mål inom ridningen?
Jag har inga vidare större mål just nu. Jag sätter upp dom med tiden.

Av MAJJA
vad ångrar du mest i ditt liv?
alla saker jag sagt till personer, allt jag skrev på min gamla blogg. alla bråk jag haft med mina kompisar. 

vad vill du bli när du blir äldre?
ingen aning,

något/någon som förändrat dig till det bättre under ditt liv?
jag vet inte riktigt, själv tycker jag att jag blivit en sämre människa senaste tiden. men under den tiden vi va som allra tajtas, då förändrade du mig till något mycket bättre.

det bästa du gjort i ditt liv?
shit, jag vet verkligen inte.. känns som att den frågan behöver en hel del tänkande.

den bästa tiden i ditt liv?
sommaren 08 med dig.

ditt mål med ridningen?
ingen aning. se svar över.

favorithäst?
svår fråga. har ingen favvo häst eller ponny just nu.

någon som inspirerar dig? (måste inte vara en kändis utan kan vara vem som)
Isabella nilsson

Av KRISTINA
varför köper du inte chansy? vet att du tycker hon är lite liten egentligen, men det ser inte så ut i alla fall. Eller är det något mer också, som att det inte funkar bra mellan er, att det liksom inte känns rätt?
Asso i början hade jag faktiskt tänkt på att köpa henne, och min mamma och jag funderade på det. Men sen hade vi ett långt snack, och dom gav mig ett annat erbjudande. Och jag tog det. Sen funkar det inte super mellan mig och C just nu. Tyvär.

Av SARA
Om vi säger att du hade bestämt dig för att behålla Chancy.
-Vad skulle du ha för mål med henne då? i Både hoppning och dressyr :)
Hur långt tror du att hon skulle kunna gå?
Jag skulle nog vilja satsa på att starta en LA i hoppning. Och i dressyren hade jag nog satsat på en LC. Hon har kapacitet att hoppa en LA med lite jobb och framförallt samarbete. I dressyren har hon nog inte riktigt samma kapacitet, men en LC hade jag nog velat tävla, bara för att se vad jag skulle få för poäng och kommentarer :)

Av ANONYM
är du oskuld?
Ja

Av PATRICIA
Vad är det högsta du har hoppat någonsin?
1.10 m

Vad är ditt mål med den nya hästen? 
Eftersom vi inte är säkra än på vad det blir för häst så vet jag inte.

Hur mycket får en bra hopphäst max kosta enligt dig (dina föräldrar)?
Det beror på om det är en häst eller ponny, ålder, och hur högt den ska kunna gå.. Om du skriver det kan jag nog svara lite mer exakt :)

Vem i stallet på KBF är du mest med? Om det är flera, vilka är de isåfall?
Jag är nog sällan med en person, jag tar det som finns ^^ haha. Jag är med dom som är där heöt enkelt ;) elikamed ALLA

Vilka/vilken privathäst på KBF så skulle du vilja rida?
Jag skulle vilja rida royal, min kompis ponny :)


Vem tar hand om Chancy om du är bortrest/sjuk?
Det har hänt en gång och då tog Moa hand om henne, men om jag bara är sjuk är det nog mamma :)

Vilken är din favoritras?
Oh hjälp. Asso jag har verkligen ingen favorit, jag gillar oftast typ importerade okända, korsningsponnyer, gärna lite kraftigare. Hahah, ärligt ja^^ Alla tycker ju olika :) Men om man ska se till utseendet endast så är Lipizzaner

Av MALIN
Hur långt har du gått med en kille?
Jadu, inte så långt. Jag har inte haft sex, men jag har strulat med folk och längre än det. Sen får ni själva tänka ut själva HUR långt. ;)

Av VILMA
ska du köpa chuck eller ngn annan av dem du provred? :)
Detta var sista frågan nu så kan helt enkelt ta hur det ligger till.
Vi har inte bestämt något om honom än. Mamma är väldigt tveksam och vi bråkar väldigt mycket om detta. Jag är riktigt förbannad nu förtiden. Men vad kan jag göra. Hon är min mamma, hon har makten.
Det är alltså så att mamma tänker inte ta något beslut innan vi kollat på en annan häst, så vi ska kolla på någon/några hästar redan nu i veckan för att se om det finns några alternativ. Såklart är jag väldigt anti detta. Då jag hittade min drömhäst, och visst, ägarna har lovat att säga till om något händer eller så. Men ni kan förstå min känsla va?
Men jag vill vekrligen.. men jag vet som sagt inte..

Kommentarer
Postat av: majja

*-09



& du är bäst och jag saknar dig så jävla mycket, läste med tårar i ögonen. Jag älskar dig utav hela mitt hjärta verkligen <3

2011-07-31 @ 23:00:08
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: Maja

Jaha:)det kan du få göra någon dag:)

2011-08-01 @ 07:34:29
Postat av: majja

sv: men det var 09 för de var då jag hade Anisette, alltså 08 kände vi inte varandra för de var hösten efter den sommaren vi två blev vänner. Vi var hela tiden våren & sommaren 09!



älskar dig <3

2011-08-01 @ 11:00:27
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0