Kopierat träns


Jag tror att alla lagt märke till detta tränset som hööks gjort.. eller rättare sagt kopierat från dyon. Och vad jag vet finns det knappt någon som är positiv till detta. Men då vill jag säga att jag byter rikting för jag gillar det. Och nu tänker nog vissa, "det är bara för hon inte har pengar att köpa det dyra".
Men jag kan säga att det är delvis rätt. 

Jag skulle aldrig vilja eller få betala 1200.- eller mer för ett träns. Visst det finns dom som är ännu dyrare. Men jag skulle faktiskt inte lägga så mycket pengar på ett träns som sagt, även om kvalitén är bra så är ju lite av priset bara för att det är ett märke. Så är det ju? Eller?
Och nu har hööks kopierat ja i prencip rakt av. Och jag tycker det är snyggt. Jag tror att många tycker det är snyggt. Dom ser ju nästan exakt likadana ut, finns vissa detaljer som skiljer dom åt. 
Och hos hööks, där tror jag inte att man lägger pengarna på för att det just är ett märke, utan på kvalitén. 
Hööks har inte alltid haft den bästa kvalitén, men 479:- för ett träns som i alla fall håler 2-3 år. Som även är snyggt. Det skullle jag kunna lägga pengar på.
Man behöver ju inte ha fulare saker bara för att man inte har pengarna att köpa dom allra dyraste sakerna.
SÅKLART har jag inget imot dyon. Hade såklart hellre velat ha ett sånt, men som sagt. Min plånbok ska tåla det också ;) 

Så alla som har pengar, köp ett dyon. Det hade jag gjort. Men till er som inte vill lägga dom pengarna, köp ett fårn hööks. ^^ haha

Så jag undrar, man behöver inte tycka som jag skrev i texten, men är det någon mer än jag som faktiskt gillar det?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag gillar det! Tycker faktiskt om det mesta hos hööks. right att dom kopierar mkt, men det ser jag faktiskt positivt. Precis som det finns kopior av kläder och skor, finns det det av hästsaker med. Inget negativt tycker jag, då jag precis som du, inte skulle lägga över 1000kr på ett träns!

2011-07-11 @ 09:13:55
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha jag ska köpa kopian ;$ kanske har 1200 men köper hellre två schabrak! Dessutom är det en riktigt lyckad kopia :D de har gjort kopia på flera dyon träns i år & tycker faktiskt de lyckats :D

2011-07-11 @ 09:38:37
URL: http://ledner.blogg.se/
Postat av: Linnéa

jag tycker faktiskt att det är fint. :)

2011-07-11 @ 09:49:45
URL: http://ponyhoppning.blogg.se/
Postat av: anonym

Jag håller med dig stort!

2011-07-11 @ 10:45:12
Postat av: majja

sv: hihihihihiih :') braaaaaaaa :D Jag berättar inte ALLT förrän det är lite mer bestämt och planerat :D



& jag ÄLSKAR tränset, även fast jag har pengar till att köpa Dyón skulle jag ALDRIG göra det. Smörjer man och är noga med ett höökstränset och fettar in det det första man gör, då kan dom hålla jättebra och länge! ;D Jag ska lätt köpa det i höst när jag vet hur allt blir! :D

2011-07-11 @ 12:34:31
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: emelie

SV: jag har haft lite bommar och hoppat lite gymnastik en gång innan. Och jag vet nog vad min ponny klarar och inte klarar :)

2011-07-11 @ 16:04:41
Postat av: majja

sv: hihihihihihi, logga in på msn så kan jag förklara lite! :D



Precis! Sen ifall Dyóntränset går sönder blir man nog inte speciellt sugen på att köpa ett nytt men går det från hööks sönder kan man köpa ett nytt och fortfarande inte vara uppe i samma pris som dyón ;)



Jag SKA ha det men jag måste veta hur allt blir så jag vet vilken storlek jag ska köpa x)

2011-07-11 @ 16:56:17
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: Daniela

Håller helt med dig!:)

2011-07-12 @ 09:35:47
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Malou Kastman

Jag är väldigt sugen på att köpa ett, visst så hade jag egentligen hellre köpt det från dyón men eftersom jag länge har velat ha detta tränset men inte vill lägga ut de pengarna på ett träns till min ponny som jag antagligen inte kommer att ha kvar så jättelänge till så köper jag hellre kopian nu och köper det riktiga till den kommande storhästen! annars är det ju nästan som att slänga pengarna i sjön..

2011-07-12 @ 16:25:19
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: Frida

SÅ jäkla glad att de gjort ett liknande! Tycker det tränset är så sjukt snyggt och finally kan vi dödliga också köpa ett, haha!

2011-07-12 @ 22:21:09
URL: http://ryttarefrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0