gästbloggning nr 3

Hej alla Carros bloggläsare! ^^

Sara Carlsson heter jag och för er som inte vet, så driver jag bloggen www.carlssonpataket.blogg.se.
Jag bor i Kalmar och fyller (tyvärr måste jag nog säga) 18 år i augusti i år.. Detta innebär att jag, som alla hästmänniskor vet om, är inne på mitt sista ponnyår. Men det ska banne mig inte slösas bort för fem öre, utan jag ska försöka göra det så bra som möjligt.



Min ena ponny, Secret Star aka "Soccan" har jag haft i min ägo i snart två år. Hon är en urmysig D-ponny på 144cm, född 1998. Tillsammans har vi haft en rad med framgångar, blivit placerade på tävling efter tävling i både dressyr och hoppnning. Dock har framgångarna varvats med motgångar i form av sjukdom osv... Så vi har aldrig riktigt fått visa vad vi verkligen går för. Men å andra sidan, har vi blivit mästare på igångsättningar och bygga upp muskler igen, jag har fått stor erfarenhet inom sadelutprovning, varit med om det mesta.
Vi har också blivit bästa vänner och jag känner Soccan utan och innan, kan lita fullt ut på henne.
Hon har så många roliga personlighetsgrejer för sig så jag knappt kommer ihåg allt x) haha



Nytillskottet är krutpaketet Cabi (även känd som Pricken). Han är en sexårig C-ponny, troligtvis renrasig knabstuper. Honom köpte jag den 27 juni 2011, så jag har inte alls haft honom länge.
Än så länge har han skött sig exemplariskt och är söt så det räcker och blir över, haha. Han är en ganska känslig fast ändå tuff ponny, svårt att förklara såhär via text. Men han älskar att hoppa, då blir det en himla fart på honom och han studsar och far ;)
Med lite lydnad och markarbetsträning så kommer han att bli en kanonponny, han har kapaciteten som krävs.



Vi håller till på Kalmarbygdens Fältrittklubb (precis som Carro), en ridskola som ligger mitt i Kalmar, på en liten udde, som en oas bland alla hus.
Där har jag "bott" sen jag började rida. Där har jag lärt mig rida, börjat tävla, fått de bästa av vänner man kan ha och trivs som fisken i vattnet. En stor fördel vi har på KBF, är att just få kunna åka ut och tävla på verksamhetens hästar, det är guld värt.
Att rida och växa upp på en ridskola är riktigt bra måste jag säga, man lär sig otroligt mycket och får erfarenhet i massa olika sammanhang.

Jag måste dock erkänna att även om man ibland har tänkt tanken att flytta när det har varigt som allra motigast, så går det bara inte. Det är på KBF jag ska vara helt enkelt.

Jag har ridit och tävlat en mängd olika ponnyer och hästar genom åren, både ridskolans och privatägda.
Det medför att man får en himla bra erfarenhet med så pass stor variation på hästarna. Allt ifrån busiga småponnyer till stora välutbildade hästar.
Jag har lätt för att sätta mig på nya hästar och är inte rädd för utmaningar. Men det jag gillar bäst är ponnyer med lite krut i. Ston har jag också lite extra tumme med.

Dance o jag

Utrustning och outfits är något som jag är smått beroende av, hehe. Det märker ni nog om ni börjar läsa min blogg.. Även om jag försöker att inte skriva om det allt för mycket.
Ett annat intresse som jag har är att fotografera. Jag har en Canon EOS 400D och ett telezoomobjektiv till den, som används mer än flitigt. Jag fotar hemma, på tävlingar och lite överallt 

Carro har jag känt länge på olika sätt. Vi har gått på samma dagis, samma skola och "bor" som sagt i samma stall :)
Hon är en himla snäll person som är lätt att umgås med, hon rider bra, utvecklas mer och mer hela tiden och nu äntligen har hon skaffat ponny! Jag hoppas att hon hittar sin egen stjärna snart. Då kan ni räkna med att det blir farligt ute på tävlingsbanorna ;) 
Och fortsätt att läsa hennes blogg såklart!

I min blogg så skriver jag om det jag tycker är intressant och inte en massa hokus pokus och fladder. Jag står för det jag tycker, men är inte sån så att jag inte kan ändra på mig om jag har fel. Jag försöker att hålla öron och ögon öppna för olika synvinklar på saker och ting och tar mer än gärna emot tips idéer och förslag på allt möjligt.
Att låsa sig vid sin egen åsikt och inte kunna ta emot kritik, det är inget jag står för. Öppenhet är en viktig prio. 

Hoppas jag har fångat någons intresse att läsa denna ganska långa text och att det inte blev allt för tradigt x)
Ha det bra och ha ett riktigt skönt fortsatt sommarlov! 

Kram Sara - carlssonpataket.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0