STOPP!

Jag är så arg, arg arg!!

Det är inte ofta jag brukar svara på omogna anonyma kommentarer, det händer aldrig att jag accepterar dom utan så fort jag läst dom så klickar jag på ta bort. Det är inget som sätter sig i mitt huvud, det är något som flyger förbi och sedan är det glömt. Det är klart man kommer ihåg att man fått elaka kommentarer, yes dom kommer hela tiden. Men jag orkar faktiskt inte bry mig så värst mycket. 

Men bara för att jag inte bryr mig, är det inte okej för mig att säga stopp då? Jag skulle aldrig kunna ta in något som en person skrivit till mig anonymt bakom en jävla datorskärm. Jag kommer aldrig orka söka upp vem det är med hjälp av ett IP nummer, jag orkar inte. Samtidigt orkar jag inte ta all den skiten som ni kastar på mig. Jag kan inte säga att jag får jättemycket skit kastat på mig om man gärmför med dom "stora blggarna". Men även jag får saker jag INTE accepterar. 

Varför är det okej för er att kasta skit på oss? Jag förstår inte den biten?? Varför ska jag sitta här och le och låtsas som ingenting när det i verkligheten är så jävla mycket mer? ALLA dessa sjuka kommentarer som jag får dom raderas på direkten och INGEN annan hinner se dom. Jag får idiotiska kommentarer som jag direkt tar bort, nästa gång jag loggar in är det samma anonyma med samma ip nummer som kommenterat igen!? Tror den att jag kommer acceptera det andra gången? Som om jag vore trögfattad?

Vad finns det för männsikor egentligen? JAG BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT! Istället för att sitta bakom skärmen, ta upp din telefon och ring mig, kom fram till mig IRL och säg all skit du vill säga till mig. Jag kommer inte få ett enda samtal för ingen kommer våga ställa sig face2face och kasta ordspya på mig. Dom sitter istället säkra hemma i sin stol och kallar sig "anonym". Jag håller med om att jag faktiskt valt detta, men jag har INTE valt att bli en soptunna. För det är precis så det känns vissa dagar.

Jag får kommentarer om att jag är FUL & tjock, att jag inte kan rida och att jag inte borde hålla på med det jag gör, jag får kommentarer som "du fattar väll inte att du kan göra si eller så dumhuvud!!". Vad?? VART? finns det något i den meningen som är okej? Någon som tycker sånt är OK?? INTE jag i alla fall. Jag skulle aldrig kunna skicka iväg något liknande som det ni skickar till mig, för det är så galet omoget och man sitter ändå bara och skrattar åt er. Om ni tycker jag rider så fruktansvärt dåligt eller att jag är så jävla ful, kom och gör det bättre själv, och tänk efter själv, VALDE jag mitt utseénde va? gjorde jag det? 

Seriöst, när kommer detta sluta? Bara för att jag delar med mig om mitt liv, är det då verkligen rätt och tillåtet att slänga din skit på mig? Nej verkligen inte. Lång text, men oj.. jag behövde nog ge igen lite. Ibland förstår jag mig inte på hur folk tänker, det är nästan synd om dom! 

If people try to bring you down, it only means that you´re above them.

Jag kan min grej och jag vet precis vad jag vill, jag vet att jag kan lyckas hur mycket ni än hatar mig! I live my dream, you dream your life..?

Kommentarer
Postat av: Natalie

Svar: Klart jag vill! Ska bli fotad på måndag så då får jag nya bilder men annars kanske det finns några så du kan "överraska"? redan nu? :D

2011-12-28 @ 20:02:25
URL: http://hakkila.blogg.se/
Postat av: Natalie

Och för att svara på inlägget så vill jag bara säga att du varken är ful eller tjock. Förstår inte hur folk kan sitta och skriva såna saker, eller jo! Jag tror det handlar om avundsjuka. Folk är avundsjuka på ditt utseende, din fina kropp och din otroligt fina häst (och såklart allt utöver de du har men inte dom). punkt

2011-12-28 @ 20:06:38
URL: http://hakkila.blogg.se/
Postat av: Natalie

Svar: Hahaha, men vi var ju påväg att köpa Dusty ett tag också så ;) Synd att dom tagit bort filmerna när den hoppade. Vet inte om du hann se dom?



Som det ser ut nu ska jag ha en till/efter sommaren. Den har ju inte blivit såld det senaste året så den kanske är kvar ett halvår till :D

2011-12-28 @ 20:10:56
URL: http://hakkila.blogg.se/
Postat av: Natalie

Svar: Nope, har bara en kvar nu. Ponnysarna fick vara med pga bildbrist.



Vad du ska skriva har jag ingen aning om själv. Dock vet jag att jag vill ha typ beige eller någon annan snygg färg. Mitt namn står ju där. Hästen (Proton) är född 2001 e.flush så där finns det inte heller så mycket kul att skriva. Ska fundera lite till. Återkommer senast ikväll. Hur mycket text vill du ha på ett ungefär?

2011-12-28 @ 20:15:24
URL: http://hakkila.blogg.se/
Postat av: Natalie

Svar: http://hakkila.blogg.se/images/2011/s6000558_181289974.jpg

http://hakkila.blogg.se/images/2011/s6000517_180912331.jpg

http://hakkila.blogg.se/images/2011/s6000527_180488092.jpg

http://hakkila.blogg.se/images/2011/s6000528_180488144.jpg



Kanske inga bra headerbilder men nu känner du förhoppningsvis igen honom :D

2011-12-28 @ 20:24:08
URL: http://hakkila.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Det e så jävla lågt av folk när de är anonyma... För det första: står du inte för vad du tycker, knip käft då!!

2. Personen i fråga (som kommenterar) har ingen aning om hur denna hästen är! Jag har fått skit kastad på mig, av en utav mina närmaste vänner, som säger "du måste vara mer bestämd" "men säg till henne då", men hallå!! Du har ingen aning om hur MIN häst är, bara för att din häst är en liten ass kisser så e inte min det! Min häst bråkar med mig, och har hon bestämt sig så har hon och tänker inte göra det! Sen är det en annan sak om man hade sagt "du har du testat det här och det här, det kanske hjälper om du har problem med hästen" det kallas hjälp! Inte skit kastat på någon annan. Detta handlar ju inte om mig, såklart, men hoppas du förstår min poäng, det är olika för alla, alla hästar och människor har olika personligheter och personen som fegt gömmer sig bakom sitt alias "anonym", har ingen aning om vilka förutsättningar DU elr DIN häst har! Du rider jätte bra, du har väl inte haft honom speciellt länge hlr? Det tar MINST 1 år att lära känna sin häst, så skit i dem, fattar NATURLIGTVIS att du blir arg och måste skriva av dig, det är bra (gör jag oxå alltid) men så långt det går ignorera dem! De är bara patetiska små kräk som e avundsjuka på dig, din blogg och din häst! Du e duktig, verkar hel gó och e super fin! Hoppas detta piggar upp dig, för du FÅR inte sluta blogga, jag älskar din blogg för du e typ första bloggaren som inte ENBART har en massa märkes grejer och får en att känna sig otillräcklig! Du är "totaly awesome" och jag ser verkligen upp till dig! :)<3

2011-12-28 @ 20:25:11
Postat av: Emma l teamstyle

carrro, du är sjukt duktig att rida och du är sjukt duktig på det du håller på med. och du är snygg&söt och inte tjock. Jag avgudar dig!



den/dom som skrivit lovar jag är avensjuka på dig, dom vill kunna rida som dig, och se ut som dig!



FORTSÄTT SOM DU GÖR, DU KOMMER GÅ LÅNGT! + att jag tyycker vi ska ses någongång :D pusss!<3

2011-12-28 @ 21:02:42
URL: http://teamstyle.blogg.se/
Postat av: Elvira

Seriöst jag fattar inte vad som är meningen med att sitta och kommentera anonymt..och dessutom dumma rentav taskiga saker?? Är man cool då?? För att man sitter och säger dumma saker om någons ponny eller personen i fråga??? Jag fattar inte vittsen??? Är de så att man vill få personen att bli arg,ledsen eller må dåligt?! För att man ska prestera sämre och hela tiden sitta och oroa sej har jag fått en dum kommentar nu....eller nu??? För man ska tappa fokus och konsentration när man rider?? För att man ska sitta och tro att man är sämst och ser dålig ut??? Jag fattar inte!!!

2011-12-28 @ 21:37:42
URL: http://toppryttare.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fyfan vilken PINSAM människa som kommenterar såna saker. För det första så rider du INTE alls dåligt. Du rider jättefint. Och jag tror inte man behöver skriva vad någon gör fel eller si eller så, för dom flesta är faktiskt medvetna om sina fel och ALLA jobbar med någonting inom ridningen (iallafall alla jag pratat med detta ämne om..)

Sen att du skulle vara ful och tjock?!??! HALLÅ, det är INTE okej någonstans. Du är jättefin ska du veta. Det kanske är svårt att ta åt sig av sånt här när någon random kommenterar, men du har verkligen ingenting att skämmas över, varken ditt ansikte eller din kropp.

Och det spelar ingen roll om man är jättesmal, mullig eller tjock, man ska trivas i sig själv. Men somsagt, du är jättefin och du rider jättebra, punkt slut.

Bra att du står upp för dig själv och sätter stopp.

2011-12-28 @ 22:49:27
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/
Postat av: jennifer

jag blir så SJUKT jävla förbannad över äckliga människor som skriver sånt där till fina tjejer! du är smal du är snygg och du är duktig. jag pallar inte, jävla idioter.

och jag kan LOVA dig en sak, som du säkert redan vet - det finns INGEN välmående människa som skriver såna där saker. De som skriver sånt där är mulliga och fula människor som drömmer om att lyckas men som inte har någon möjlighet, som mår dåligt med sig själva och slänger därför skit på andra. det ÄR så, även om det låter uttjatat och lite fjantigt.

En fin och duktig människa, som vill lyckas och som VET att hon KOMMER lyckas, hon skriver inte sånt där. För hon mår bra, och kan glädjas åt andra som också mår bra!

2011-12-28 @ 23:08:32
Postat av: Elvira

SV: Klart de är synd om dom;-) Dom har ju inget eget liv:-D Btw de ser ut som hon försöker bli din best friend nu:-)

2011-12-28 @ 23:28:37
URL: http://toppryttare.blogg.se/
Postat av: Natalie

Kommer verkligen inte på någonting bra. Skriv det som står och sen kanske någonting med text - bilder - filmer eller liknande. Kan ju skriva en liten presentation själv sen på sidan om du gör den ganska bred :)

2011-12-28 @ 23:48:30
URL: http://hakkila.blogg.se/
Postat av: Paulina

Meh, du är varken ful eller tjock, och enligt det jag sett genom att läsa din blogg rider du skitbra! Så säger som Grynet, ta ingen skit! ;) Personen/er som slänger taskiga kommentarer är bara avundsjuka. Tror det kan bero på att du sticker ut, du vågar vara dig själv och verkar vara en väldigt målmedveten tjej.

2011-12-28 @ 23:55:38
URL: http://paulinajennebratt.webblogg.se/
Postat av: Tilda

Jaa! Jag håller verkligen med dem! Och du är varken ful eller tjock utan det är dem som är sjuka i huvudet.



Tycker verkligen du är hur noga med chuck som helst, om det minsta lilla händer så kollar du verkligen upp det. De är bara så avundsjuka på dig och Chuck. Ni är snygga ocg duktiga. Tillsammans kommer bli gå långt! Vilket de inte verkar gilla. ;)

2011-12-29 @ 00:14:53
URL: http://goldenhorses.blogg.se/
Postat av: Tilda

Tycker de är så bra att du inte tar åt dig, förstår verkligen inte hur folk tänker. Ska man skriva någonting, ska man stå för vad man tycker! Åh så patetiskt att sitta och skriva saker hit och dit och trycka bakom sin dataskärm... Blir så himla irriterad på sånt här, tycker du hanterar det helt rätt, man ska inte ta åt sig - you go girl!



Vill passa på att säga att jag är förälskad i din Chuck, så himla fin och härlig är han! :')

2011-12-29 @ 00:52:26
URL: http://nlryttare.blogg.se/
Postat av: johanna

Har exakt samma ord i huvudet, alltså känner allt exakt likadant som du ovan, ungefär som att ja skulle skrivit de själv. Bör nog också sätta mig och skriva ett liknande! Men häller med dig som sagt, helt sjukt, har folk inget bättre för sig? Du är fin och rider jättebra. Klart alla har olika åsikter men onödigt att slänga ur sig dom om de är onödiga kommentarer bara! Keep it up girl.

2011-12-29 @ 01:00:46
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/
Postat av: ida :)

helt sjukt asso vilket folk det finns,

hoppas verkligen du INTE tar åt dig av vad dom fula människorna skriver till dig! För du rider sjukt bra och är säkert mycket mycket finare än alla dom fula jävlarna som sitter och skriver anonyma elaka kommentarer till alla.Och jag tror att ingen kan rida chuck så bra som du gör heller!

Den meningen säger verkligen allt, if people try to bring you down, it only means that you're above them, helt klart!

2011-12-29 @ 01:44:43
URL: http://idacarlsboo.blogg.se/
Postat av: Moa

Dom kan sitta bakom en datorskärm och skriva elaka saker. Men hur tuffa skulle dom vara när dom står framför dej på riktigt och säger alla dessa saker?

Carro du är jätte fin och jätte söt du är inte alls tjock du är smal och fin. Det är du som känner din häst bäst. Du kommer gå riktigt långt om du fortsätter såhär. Alla är avendsjuka på dej ditt utseende din sjukt snygga kropp och din häst. Dom är idioter. Du är framgångsrik. Puss på dej!<3

2011-12-29 @ 09:13:28
URL: http://moiizens.blogg.se/
Postat av: ida :)

sv; okej ;)

Härligt, då kanske vi ses på lördagen :D

2011-12-29 @ 12:12:19
URL: http://idacarlsboo.blogg.se/
Postat av: Jannike

Det kommer alltid finnas idioter, tyvärr :/ Men vet du, ofta när folk säger eller skriver sådana saker så är dom avundsjuka.

Du är en söt tjej och hästar är ditt liv. Du kan det du håller på med och har mål med det.

Massa kramar <3

2011-12-29 @ 13:30:04
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Så jävla lågt att skriva anonyma kommentarer.

Carro, du är INTE tjock/ful, du är jättesöt. Personerna som skriver sån där skit är bara avundsjuka, dem är inte värda att lyssna på! Du är perfekt som du är, stå på dig!

Kramar<3

2011-12-29 @ 15:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0