Ridlektionen på Rhona

Det va ingen snäll som ville filma när jag red så det blev inget va det ;) haha.
Vi jobbade mest på oss själva och lät hästarna få det lite enklare då dom fortfarande inte är helt igång sedan betet. I början vet jag inte riktigt vad jag höll på med, men i slutet när jag lyssnade lite mer på Tina(ridlärare) så gick det superbra. Det kändes verkligen bra, hon bjöd framåt själv, sökte bettet och verkligen ville jobba. Galoppen gick mindra bra, då hon är ganska svag där. Hon vill helst springa på i sin egen takt och inte jobba, så fort man kortar upp henne och lägger henne i ett lagom tempo försöker hon bryta av. Och jag var inte riktigt med henne så det blir lite fläng m.m.
Jobbade även på min sits och vad jag vet så kändes det inte så jätte pjåkigt. 
Funderar på att anmäla mig till dressyrtävlingen på en LC bara. Hoppas jag är hemma :D VILL VILL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0