En rädsla..

Jag sitter här, är på helspän och lyssnar på allt runt om mig.
Det är helt sjukt att jag kan vara så rädd. 
Jag hatar verkligen att vara ensam hemma.
Asso innan var jag aldrig rädd att vara ensam hemma, tex. när jag gick i 3an satt jag hemma själv klockan 11 på kvällarna och kollade på halloween filmerna.
vet inte hur gammal man är då, 10 typ? hah.

Nu är jag 15 bast och sitter här livrädd i mitt egna hus.
Jag är inte rädd för att vara hemma med mamma och om hon sedna går, då är jag inte rädd. Men att komma hem själv och det inte är någon hemma. Det är en av mina värsta stunder i mitt liv.
Vilken tid på dygnet det än är. Jag hatar att komma hem från skolan själv.

Jag måste alltid gå runt i hela huset, stänga alla förnster, låsa alla dörrar, kolla under alla sängar, öppna alla gaderober, tända varenda lampa i hela huset. Allt. Kan inte stänga dörren när jag ska gå på toa. Det är verkligen helt sjukt.
Jag bara väntar och väntar på att ngot ska hända.
Hoppas jag överlever iaf.
För dö vill jag inte göra!

Puss från en rädd carro

bjuder på halvknasig löskig bild bara för att ;)

NÅGON SOM HAR ETT TIPS ATT BLI AV MED DENNA RÄDSLAN?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag med. Jag sätter alltid på musik eller så.. Öppnar altandörren om jag sitter i köket(på dagen) osv.



Jag är också rädd på natten, eftersom jag är en nattuggla så sitter jag uppe tills dom andra har gått och lagt sig. Oftast går jag inte hos min syster och lägger mig. Ibland när jag försöker sova måste jag titta upp var 15:e sek och kolla hela rummet. Jag har jättesvårt att sova också, kan ta en timme utan att jag somnar, ibland flera. :(

2011-08-06 @ 23:31:15
Postat av: Elina

När man var mindre var man ju inte riktigt medveten om allt som skulle kunna hända på samma sätt, men, förstår verkligen känslan. Jag blir ofta rädd för att det ska stå någon precis bakom mig när jag är ensam hemma, så brukar jag försöka låta bli att vända mig om. Om man då lär sig att det faktiskt inte händer något när man lät bli att vända sig om, lär man sig att det inte händer något, att man kan tänka förbi de där tankarna.

2011-08-07 @ 06:59:23
Postat av: Anonym

jag sätter alltid på Tv:n, haha, för då låter det som att det är någon hemma (a)

2011-08-07 @ 08:38:29
Postat av: Emma

Jag sätter på tv:n, hög volym och tänder alla lampor i hela huset och sätter mej vid datorn. Så gör jag när jag kommer hem.



Har samma problem ungefär. Tycker det också är lite skönt att vara ensam hemma efter skolan, men sätter ändå på tv:n och alla lampor på. Heh. ^^

2011-08-07 @ 11:34:01
URL: http://emmaasjuls.blogg.se/
Postat av: sara

ush jag har också det problemet. fast mest på kvällarna.



jag brukar tända alla lampor i hela huset, och gå runt och kolla överallt som du skrev. haha :)

2011-08-07 @ 17:11:38
URL: http://sarablomstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0