♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Jag får väll helt enkelt köra igenom en presentation, även om det känns som att det är det ända jag gör nu för tiden.

Jag heter Caroline Bågfeldt och är 15 bast. Jag orkar inte sträcka på ryggen så det är det ända min mamma tjatar om. Varför jag skrev det vet jag inte, men många skulle kalla mig galen och det känns som att what ever vad ni tycker om mig. Så just därför skrev jag det och vill ni lägga det på minnet så gör det, annars: Skit i det!
Jag vill inte påstå att jag är en typiskt tjejig tjej. Går sällan på stan, slösar inte pengar på smink, skor eller kläder. Har aldrig färgat håret, går sällan i klacksor och har ingen iphone med rosa skal.
Bryr mig dock väldigt mycket om mitt hår om jag ska någon annans stans än till stallet.
Jag vet inte hur jag blev såhär, tror att det är alla regler min mamma gett mig. 
I alla fall. Jag bor i Kalmar, vilket jag verkligen hatar. Inte för att det är litet eller så utan för att det är Kalmar lixom.
Jag skulle kunna bo ute i skogen med 3 mils avstånd till närmaste granne, eller mitt inne i Los Angeles bara för att få slippa kalmar. 
I alla fall, för tillfället bor jag här och vad kan jag göra åt saken?
Jag äger en svart cykel och cyklar oftast dit jag ska, alltså till skolan, tillbaka, till stallet och hem igen. Och dom gångerna jag ska till en kompis. På vintern händer det att jag tar bussen eller får skjuts, annars går jag.

Mitt stora intresse är hästar. Och vad jag vill bli, det är att vara något riktigt stort inom hästvärlden, men jag behöver inte drömma så långt så det behöver vi inte gå in på.
Jag har ridit sedan jag var 7. Eller började lite innan jag fyllde 8 så i ca 7-8 år har jag ridit.
Jag har haft mycket olika tankar om detta med hästar, funderat på att sluta, tvingat mig själv att rida och nu är jag glad över det. För utan hästar, nej då hade jag inte överlevt.
Jag har ridit lite olika hästar på klubben, haft egen häst och lånehäst. Just nu letar jag ponny och ja så mycket mer vet jag inte.


Jag skulle nog själv inte kalla mig normal. Dock tror jag att alla andra ser mig som normal, tyst eller galen. Men jag bryr mig faktiskt inte vad ni andra ser mig som. Jag vill inte påstå att jag är poppis, jag har kompisar jag umgås med, dom där riktiga diamanterna. 
Dom vill jag ge massor av kramar till. Och dom som jag inte vet vad det blivit av, dom vill jag sparka i röven och trycka ner under vattnet.
Jag kan säga så att jag har väldigt lätt att tycka saker om folk, och jag tycker oftast väldigt mycket om dom eller så rent ut sagt hatar jag dom. Sen finns det vissa som jag gillar som inte är mina BFFs såklart men ja.


Jag kan vara ganska blyg av mig, men är också ganska galen. Har väldigt svårt att släppa loss med folk jag inte känner. Men känner ni mig då.. haha , det går vi inte in på.

Ah, känns som en bra presentation, skiljer sig lite från alla mina andra. Det förde liv i rörelse.
Jag tog tummen ur röven och tänkte till lite med min hjärna långt innanför mitt blonda hår.

This is me



Kommentarer
Postat av: Filippa

Även om jag har läst din blogg länge (& din gamla) så fick jag veta mer ;) Jättebra/roligt skrivet!

2011-08-09 @ 19:56:18
URL: http://hoppar.blogg.se/
Postat av: din bror

du slösar inte pengar på kläder, skor o smink, för det gör mamma bra åt dig;) haha

2011-08-11 @ 13:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0