Rhona 19/9

Vilken fin bild xd hahaha. Det här var i alla fall min och Rhonas outfit idag :)
Ser ut som om jag har världens längsta ben och världens kortaset överkropp. x)
Men ni får stå ut!
Jag red inne i ridhuset och jobbade mestadels i traven. Ökade och minskade. Kortade & längde. Böjde och grejade :) Hon var väldigt fin faktiskt :) La fram 5 travbommar och övade lite som vi gjorde i fredags. Kortade henne innan så hon fick jobba sig över och inte bara åka. Det gick ganska fint, NÄR jag ansträngde mig, för jag lovar att hon inte gör det av sig själv ;) Tog lite galopp i slutet och det gick kalas :) När jag hade skrittat av så tog jag av henne sadeln så skulle vi öva lite ledarskap!
DET GICK ASBRA!
Började med att bara gå några steg , stanna och gå några steg sen stanna. Vilket hon inte fattade i början så vi fick stanna och backa ett antal gånger :) Efter inte lång stund alls vågade jag rulla upp tyglarna och låta henne gå lite lös. (A) Hon gick bredvid mig och stannade när jag stannade. gick när jag gick. Svängde dit jag svängde. Travade när jag sprang. Jag kunde springa och sen tvärstanna och det gjorde hon med :') HOW SWEET?  Efter ett tag tyckte hon det blev tråkigt och ville gärna gå längs med väggen. Fasst hon lyssnade fortfarande!
Ska nog göra det oftare, för det var grymt kul och hästen litar på en mer:)
älskade lilla ponniiii :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0