tänkte berätta lite om mig ;)

fick precis ett sms av alva föressten, för andra gången i HELA sitt liv som hon hoppar med en häst, och hon hoppade hela 70 cm. rikgtigt duktig faktiskt :D
jo.
härmar lite sara med detta ^^
men iaf,
jag Carro Bågfeldt- född 1996 bor i kalmar, går i 7:e klass på södra skolan. fritiden tillbringas mest i stallet & har jag tid över så med kompisar.  jag började rida när jag gick i ettan, och bara fortsatt, utbildat mig väldigt segt om jag ska vara ärlig ;) men har ridit mycket och typ ja som sara sa, bott i stallet ^^
ett tag ville jag verkligen ingenting med min ridning, utan red för det var kul. men nu när jag börjat satsa, så går det framåt.
har ingen egen häst, men åker runt och rider mycket olika hästar ;)
hästarna- jo som jag sa har jag ingen egen häst, och just nu har jag inget stort behov av ngn. visst hade jag fått en hade jag ju inte tackat nej, men onödigt att börja tjata när jag ändå bara vill ha rhona? xd
så ja;
Rhona- en underbar ridskolehäst, jag började gilla för ca 2 år sen? började tävla henne klubbtävlingar, rida henne mera och hade henne på hyrning. det gick framåt snabbt och nu är hon den ända i min hjärna typ. det har varit mycket fram och tillbaka med det här om att få ha henne på delfoder. men nu är det klart. vet inte när jags ka börja men ska ha henne och träna och börja tävla lokalt i höst :) och för er som inte ridit henne, hon är helt enkelt helt underbar :)
en d-ponny
Monty- inte heller min häst då, men det är en c-ponny, det är min kompis malvas häst. han är ganska gammal, 22 faktiskt och jag hjälper till gratis en gång i veckan och rider honom. han är en underbar skogsmulle ^^
han kan jobba med rätt ryttare, men är ganska seg i paddocken så föredrar skogen eller ängar där han blir så mycket roligare. och det är bra att jag rider honom så man inte bara sitter och jobbar hästarna som om det är maskiner? jag menar det är så skänt att bara trava skritta & gallopera på ängarna;)
världens mest gosigaste och lojala häst. en RIKTIG vän.
failad bild ^^
Dixie- dixie är en b-ponny, ett russ och verkligen världens bästa häst.
första gången jag skulle rida henne var jag jätterädd men efter det har hon ägt mitt hjärta. hon kom till klubben 2005 och sen 2006 har hon varit det bästa som hänt mig, jag var skötare på henne och skötte om henne varje dag jag var där, red henne så ofta jag kunde och hade henne på alla läger , sen hela 2009 och början av 2010 trivdes hon verkligen inte. och ett tag va till och med jag rädd för henne. en månad ungefär. tills jag verkligen insåg att hon snart skulle säljas, så slutet av 2009 och början av 2010, tillbringade jag så mycket tid med henne som jag kunde. stog och myste och kunde gråta ut hos henne och hon var en ängel. ja medans många ortfarandra slog henne för dom va rädda, så älskade jag henne, mest på jorden.
men ska inte skriva för mkt.
Övrigt- jag rider ju lektion 1 & ½ gång i veckan alltså, jag rider lektion varje torsdag, i en grupp, nästa termin börjar jag i en tävlingsgrupp på fredagar istället. men iaf. sen varannan onsdag rider jag med skolan, och det låter säkert skitdåligt, men det är bra undervisning och det är ju på KBF så lärarna känner ju mig, och den veckan jag inte rider har vi teori;) sen ibland rider jag på fredagar , det är för att man hjälper till i stallet och så, då får man ta en häst som är ledig och rida :)
och sen så ska jag följa med annan till skälby på onsdag, hon ska bli medryttare på dandy, och när jag ändå är där ska jag kolla på goliat, ska kanske börja rida honom.
och han kankse inte är skälbys mest utbildade häst, men då får jag jobba mer och blir då bättre inom ridningen ju:D det är ändå så billigt ;) jag menar 200 kr i månade och du får rida 2 gånger i veckan ;D
<-- goliat ;)
det var nog allt ni behövde veta va ?:D
för er som orkar, LÄS :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0