älska mig

i skolna på svenskan skulle vi se en film som heter flugorna herre
den ser inte så bra ut på framsidan men tror den är riktigt bra, det handlar om barn (vet inte hur många) men som blivit strandsatta på en öde ö, och man får se hur dom klara att överleva, det blir typ som två lag, och dom börjar kriga, man får se hur dom svälter & hur dom börjar äta av varandras kroppar.. och hur dom ja ÖVERLEVER! tyvär såg vi inte den, men kommer snart få se den, och den har  syftet från att vi jobbat med sjöresan ;)
istället fick vi se denna ;
Affisch
ÄLSKA MIG! och jag tycker alla ska se den. men sminka er inte ;)
Jag vet hur det känns, att vara fångad i sig själv.
Varför är det så svårt att förstå?
Är det så svårt att se.. är det så svårt att älska mig?


Älska mig är baserad på ungdomars egna berättelser om mobbning och utsatthet. Filmen handlar om 15-åriga Alice som inte blir accepterad för den hon är, och om Josse som inte vågar bry sig trots att hon egentligen vill.

Det är en angelägen berättelse om att våga tro på den man är. Om vänskap, svek och förhoppningar om att få vara med, att bli accepterad, att bli älskad.
och med egna ord; alice (huvudpersonen) och josse har varit bästavänner men när dom började högstadiet gled dom isär, och josse blev en i gänget av dom "coola" och hon ser själv hur mobbningen bara blir värre och värre, tjejerna skickar sms till henne hela dagarna, t.ex ; fula hora stick, jävla fitta, du är dum i huvudet horjävel och det sista smset innan hon dör; kan du inte bara gå och DÖ så vi slipper se dig mer!
innan har hon precis varit på fest , som hon trodde hon lbev bjuden på men dom skämtade med henne, hon kommer dit, & josse och en kille ian? dom bryr sig om henne men visar dom det så blir dom lika mobbade så dom vågar inte visa det. men två tjejer ur "gänget" kommer fram och skriker åt henne; vadfan gör du här? du trodde su skulle bli bjuden va? att du gick på det jävla äckliga hora! vad fan har du på dig?! det är inte ngt jävla barn kalas & inte din mormor som fyller år, å kolla halsbandet! (dom drar av det) men stick då! men förhelvete stick då jävla äckliga hora stick!! och mycket mer, hon springer ut och josse tar upp halsbandet som dom slängt på golvet och lossas som ingenting fasst hon egentligen vill.
kvällen fortsätter och alice ställer sig framför tåget, tar livet av sig och begravningen hålls, tjejerna fattar vad dom gjort och just nu gråter man asmkt! MEN FRÅGAN ÄR.. vad händer sen, jo filmen har två slut, så det spolas tillbaka till när alice kommer till festen och vad som händer sen tänker jag inte säga!
filmen är mkt känslorik och jag gråter mer till denna än A WALK TO REMEMBER!
Jon Lönn och Andreas Hansen vid inspelningen av Älska mig
Inspelningen av Älska mig
Felicia Hjelmqvist som spelar huvudrollen i Älska mig
Inspelningen av Älska mig
Inspelningen av Älska mig
Inför en tagning på skolan
Linus Gidstedt, Mr. Boom Operator, sköter mikbommen
Scen ur Älska mig
TRAILER
klipp 1
klipp 2 ;)
haha inte ngt kort inlägg inte x)

Kommentarer
Postat av: Josephine

hej carro! Fick aldrig svar på sms, men kan du hjälpa till på söndag? svara gärna i min blogg eller sms

2010-06-01 @ 21:57:51
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/
Postat av: emmy

VART KAN MAN LADDA NER DEN :O ?

2010-06-02 @ 10:20:10
URL: http://emmyvirkki.blogg.se/
Postat av: kristina

haha flugornas herre är bajjs dålig :P

2010-06-03 @ 21:52:59
URL: http://kristiiinaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0